ניתוחים לעיצוב הגוף

הסרת עודפי עור לאחר הרזיה

 

כאשר מורידים משקל רב נוצרת בעיה חדשה והיא קיומם של עודפי עור. העור אינו מתכווץ חזרה עד לממדיו הראשוניים ונותר רפוי באזורים בגוף כמו הבטן, הזרועות העכוז והירך. ד"ר טלי פרידמן מסבירה כיצד ניתוחים להסרת עודפי העור לאחר הרזייה מסייעים במצבים אלו.

 

עיצוב הגוף וטיפול בעודפי עור, לאחר ירידה במשקל

לאחר ירידה משמעותית במשקל ע"י דיאטה או ניתוח בריאטרי, זוכים בגוף חדש אך סובלים לרוב מרפיון עור ועודפי עור.

הבעיה נוצרת עקב פגיעה באלסטיות העור, ביכולתו להתכווץ ולהסתגל לנפח הגוף הרזה יותר. לרוב מתייחסים  לעודפי העור כבעיה פיזית, שכן עודפי עור גורמים להפרעות בהגיינה, ריחות לא נעימים, דלקות בעור תחת הקפלים, קשיים בהתאמת הביגוד ולעיתים אף כאבי גב בעקבות יציבה לא תקינה. אך קיים גם צורך נפשי עמוק, להסיר את העודף העורי, שכן המראה המעוות עקב נוכחות עודפי העור נוטע במטופלים תחושה שנותרו שמנים וכל המאמץ הגדול שעשו לרדת במשקלם הותיר בהם עיוות אותו מנסים להסתיר.

הצעד הבא שיוביל לסיום תהליך הירידה במשקל ולסגירת מעגל ההשמנה, הינו ניתוח עיצוב הגוף.

בשנים האחרונות חלה עלייה גדולה בניתוחים להסרת עודפי עור ועיצוב הגוף בישראל. הדרישה העצומה היא תוצאה משילוב מנצח: שביעות רצון גבוהה של מטופלים מניתוחים אלה, לצד החלמה קלה יותר ממה שהיה בעבר.

עיצוב הגוף הינו שם כולל לניתוחים אסתטיים כירורגיים, שכוללים בין השאר: עיצוב ופיסול חלקי גוף השונים והסרת עודפי עור לאחר הרזייה – עיצוב הבטן, עיצוב חזה, ישבן, ירכיים וזרועות. מטרתם של התהליכים הכירורגיים הינם לפסל את הגוף, שעבר שינויים כתוצאה מהשמנה – ובהמשך התעוות כתוצאה מירידה במשקל.

תהליך עיצוב הגוף מתוכנן לאחר ייעוץ ומפגש אישי מעמיק של המטופל עם המנתח, המאפשר היכרות, מענה על כל השאלות, תיאור התהליך במלואו ותכנון הניתוח בראיה כוללת ממוקדת ואישית עבור המטופל.

הכנות לקראת ניתוח הסרת עודפי העור

 הניתוח צריך להתבצע בסיום הירידה במשקל, המשקל צריך להיות יציב במשך מספר חודשים.

יש להפסיק לעשן לחלוטין כחודש לפני הניתוח וכחודש לאחריו.

בפגישת ההכנה לניתוח, המנתח מוודא כי הבדיקות הרפואיות של המטופל תקינות ומוודא שאין חוסרים תזונתיים משמעותיים, העלולים להופיע לאחר ניתוחי הרזיה ודיאטות שונות. במידה ונמצאים חוסרים של ויטמינים או חלבון, יש להשלימם לפני הניתוח.

כמובן שמטופלים הצפויים לעבור ניתוחים בהיקף גדול, מבוגרים בגילם או הסובלים ממחלות כרוניות שונות, ייבדקו לפני הניתוח ע"י המרדים במרכז הרפואי, על מנת לאשר מוכנות הגוף לניתוח.

כיצד מתבצע הניתוח?

במהלך הניתוח מוזרק חומר הרדמה לאזורי הניתוח כולם, כדי למנוע כאב בימים הראשונים לאחר הניתוח וכדי לאפשר ירידה מוקדמת מהמיטה. בבית, המטופל יכין תרופות למניעת כאבים, אותן ייטול לאחר הניתוח למשך מספר ימים, כדי שלא יחוש כלל כאב.

סביב הניתוח, נעזרים בגרבי מסאז' אשר ממריצים את זרימת הדם ברגליים בעת מנוחה. זאת, יחד עם טיפול במדללי דם לפי צורך לאחר הניתוח וניידות מוקדמת, הינם שילוב מנצח למניעת קרישי דם לאחר ניתוחים גדולים.

השילוב המנצח בין תוצאות אסתטיות מצוינות, טכנולוגיות מתקדמות ובטיחות גבוהה, המאפשרת היקף רחב של ניתוחים, הוא השילוב המנצח לקבלת מטופל מרוצה ובריא.

הסרת עודפי עור לאחר הרזיה​- לפני ואחרי

הסרת עודפי עור לאחר הרזיה​- שאלות נפוצות

הניתוח הנפוץ ביותר הוא ניתוח מתיחת בטן, או מתיחת בטן היקפית (בודי ליפט).

ניתוחים פופולריים נוספים: ניתוח מתיחת זרועות, ירכיים צידיות ופנימיות, הרמת ישבן, הרמת גב, חזה- הרמה, הקטנה, הגדלה, הסרת עודפי עור בצידי החזה ומתיחת פנים וצוואר.

מטופלים רבים אכן שואפים לעצב מספר אזורים בגוף בו זמנית, באותו ניתוח ובאותה החלמה – ולסיים את עיצוב הגוף בבת אחת. אם מצבם הבריאותי מאפשר זאת והיקף הניתוחים אפשרי. מבחינה בטיחותית ניתן יהיה לנתח מספר אזורים בשלב אחד. לעיתים, יש צורך לפצל את הניתוחים לשני שלבים במיוחד אם מדובר במספר אזורים רב ואורך הניתוח צפוי להתארך מדי. השאיפה הינה לסיים בתוך חצי שנה את פיסול הגוף הכולל.

במקרים נבחרים, כאשר מדובר במטופלים בריאים, פעילים גופנית וכמות עודפי העור מוגבלת אצלם, ניתן להסיר בניתוח אחד את כל עודפי העור מגופם, ניתוח זה קרוי TOTAL BODY LIFT .

מספר מחקרים שפורסמו לאחרונה בארצות הברית, שוויץ וישראל, מדגישים את חשיבות הניתוחים לעיצוב הגוף בסגירת מעגל ההשמנה.

המחקר הישראלי בנושא, מוכיח שמטופלים שמבצעים ניתוח להסרת עודפי עור לאחר ירידה גדולה במשקלם, יצליחו לשמור על משקלם הנמוך לטווח ארוך. זאת, בהשוואה לאלה שעברו ניתוח הרזייה מוצלח (ניתוח בריאטרי) ולא נפטרו לאחר מכן מעודפי העור, אשר נוטים לחזור ולהשמין כחלוף הזמן.

מדובר בניתוחים בטוחים! באמצעות שיטות ניתוחיות מתקדמות, חומרי הרדמה עם מינימום תופעות לוואי, מניעת כאב בצורה יעילה, שיטות יעילות לצמצום אבדן דם ניתוחי ומתן מדללי דם לאחר ניתוחים גדולים, מאפשרים היקפי ניתוח גדולים והחלמה בטוחה, עם מינימום סיבוכים.

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

מתיחת בטן והצרת הקפים

2 תגובות

  1. היי יקירה נשמח לחזור אלייך עם פרטים תוכלי להשאיר פרטים בטופס הלידים או לשלוח לך פה את הפרטים שלך לחזרה

סגור לתגובות.