ב-1962 ד"ר תומס קרונין נכנס להיסטוריה כשביצע את הגדלת החזה הראשונה עם שתלי סיליקון (לאישה בשם טימי ג'ין לינדסי, שביקשה להסיר קעקוע ונענתה להצעת הרופאים, שהשלימו את פיתוח השתלים החדשניים, לקבל בנוסף שדיים גדולים יותר…). עם השנים הניתוח הפך לפופולרי במיוחד, ומיליוני נשים נוספות זכו בחזה שתמיד חלמו עליו ומבחינתן השתלים הם חלק בלתי נפרד מגופן.
אכן, ניתן להסתובב עם השתלים במשך שנים רבות – אבל חשוב לדעת שלשתלים כמו כל אביזר, ישנו בלאי, כך שבשלב מסוים נדרשת החלפתם, ובנוסף ישנן גם נסיבות רפואיות ואסתטיות שיוצרות את הצורך בשתלים חדשים.

מדוע רצוי להחליף שתלי סיליקון?

מחקרים שונים מצאו שהסיכוי לקרע בשתל סיליקון עולה במידה ניכרת אחרי 10 שנים, ובהתאם ה-FDA (מנהל המזון והתרופות בארה"ב, גוף מקצועי שגם במדינות אחרות מסתמכים עליו) ממליץ לשקול להחליף שתלים פעם בעשור.
חשוב להדגיש שמדובר בהמלצה בלבד ולא בחוק מחייב, אולם מאחר ולא כדאי לחכות שהשתל ייקרע כדי לשקול להחליפו. התוצאה היא שבממוצע מוחלפים שתלי הסיליקון לאחר 12-15 שנים, וזאת כדי להקדים תרופה למכה.. מאידך, מטופלות רבות פונות עם שתלים דולפים ובסיטואציה זו נבצע הערכה באשר לפרופורציות החדשות של השדיים ולעיתים נשקול החלפה לגודל שונה.

ניצול החלפת השתלים לעיצוב מחדש של החזה

השתלים עצמם אמנם שומרים על הנפח והצורה אולם השדיים משתנים עם השנים. לעיתים עקב משקלם, ולעיתים עקב עליה כללית במשקל הגוף עם השנים, וירקידה באיכות העור. החזה הגדול והצנוח מכביד על המטופלות.
הפתרון הוא כאמור שילוב של הרמת חזה ועיצוב מחדש של השדיים בו זמנית, במקביל עם החלפת השתלים לשתלים קטנים יותר. בדרך זו נהנית האישה שוב מחזה אסתטי להפליא, בדיוק לפי הרצון העכשווי שלה ופרופורציותת גופה, ובנוסף מחדשת את השתלים כך שמפחיתה את הסכון לקרע בשתל ישן.

היתרונות של השתלים החדשים

ניתוח החלפת שתלים והרמת חזה לא רק מעצב מחדש את השדיים אלא גם מעניק לאישה שתלים איכותיים יותר מהישנים.
באופן טבעי השתלים משתכללים כל הזמן, וכיום ישנם שתלים בעלי רמת צמיגיות גבוהה יותר, מילוי גדול יותר אשר נוטה פחות לקפלים, וכן עמידות משופרת. בהתאם, גם אם בעתיד השתל החדש ייקרע (ובזכות העמידות הטובהה יותר הסיכון לכך קטן משמעותית), הסיכוי שהג'ל ידלוף קטן יותר ביחס למצב כיום (בזכות הצמיגיות הגבוהה) – יתרון בריאותי משמעותי.

למי מתאים הניתוח?

ניתוח הרמת חזה עם החלפת שתלים מתאים כאמור לנשים שבגופן שתלים בני 10-12 שנים ומעלה או שתלים דולפים המבקשות להחליפם, וכן במקרים הבאים:

  • נשים שבגיל צעיר בחרו שתלים גדולים יחסית וכעת מעדיפות חזה מעט קטן יותר
  • נשים שכובד השדיים מתחיל ליצור אצלן כאבי גב
  • נשים שמבקשות להחזיר לחזה שלהן את זקיפותו – ניתן כמובן לעבור גם הרמת חזה ללא שתלים במידה והשדיים גדולים כיום.

ההכנה לניתוח החלפת שתלים והרמת חזה

לקראת ניתוח החלפת שתלים והרמת חזה, כמו לקראת כל ניתוח באזור זה, נדרשות בדיקות מסוימות ובהן ממוגרפיה ואולטרסאונד שד – עפ"י הפניות הרופאה המנתחת ובהתאם לגילה של האישה ולמצבה הרפואי באופן כללי.
כמו כן יש להפסיק לעשן לפחות חודש לפני הניתוח.

כיצד מתבצעת הרמת חזה עם החלפת שתלים?

הרמת חזה עם שתל, כלומר ההליך שכולל החלפת שתלים, הרמה ועיצוב מחדש של החזה, מתבצעת בהרדמה כללית ואורכת כשעתיים.
מאחר שה"כיס" שבתוכו מונחים השתלים כבר קיים, בזכות הניתוח המקורי, ההליך הכירורגי העכשווי פשוט יותר.
החתכים הנדרשים הם סביב העטרות, ולעתים, אם יש בכך צורך, גם מתחת לשד (לרוחב הקפל). בכל מקרה מדובר בצלקות שמחלימות היטב ולרוב תוך פחות משנה הן כבר יתבהרו וכמעט לא ייראו.

תהליך וזמן ההחלמה

הרמת חזה עם שתל הינה כאמור הליך כירורגי קל יחסית, שכן הכיסים בשדיים כבר קיימים, אבל גם כך יש להקדיש מספר ימים להתאוששות ולמנוחה מלאה.
כמו כן יש להימנע במשך כחודש מביצוע פעילות גופנית.

סיבוכים אפשריים בהחלפת שתלים

כמו כל ניתוח פלסטי, קיים סיכון לסבוכים אך בסבירות נמוכה.
ניתוח הרמת חזה עם החלפת שתלים מבטיח לאישה חזה חדש ואסתטי להפליא, בדיוק עפ"י העדפותיה העכשוויות.

אולי יעניין אותך מידע נוסף על:

הרמת חזה

דילוג לתוכן