מתיחת בטן והצרת היקפים

ניתוח מתיחת בטן והצרת היקפים הפך בשנים האחרונות לניתוח האסתטי השכיח ביותר, והמבוקש ביותר ע"י נשים צעירות, המסיימות את בניית המשפחה ומתפנות לטפל בעצמן. באופן דומה להשקעה בחידוש מלתחה, מטבח או טיפוח גינה, כך עלה נושא התודעה הגופנית לראש סדר העדיפויות, זאת במקביל לשיפור בבטיחות שסביב ניתוחים והחלמה קלה יותר מבעבר.
מטרת הניתוח היא לתת מענה לעודפי עור הנוצרים בדופן הבטן, בלט של הבטן, טבור מבוגר, וזאת בשלוב עם מצבורי שומן שטחיים ולא אטרקטיביים. ניתוח מתיחת בטן מעצב ומחטב את מראה הבטן, מרים ומצעיר את הערווה, יוצר קימורים אטרקטיביים, מצעיר את מראה הטבור ומצר את המותניים. החתכים הניתוחים ממוקמים, עפ"י רוב, מתחת לקו התחתון, והצלקות, תוך מספר חודשים עד שנים יתרככו יתבהרו וישתטחו.

תוצאות ניתוח מתיחת בטן היקפית
ניתוח מתיחת בטן היקפית

ניתוח מתיחת בטן והצרת היקפים

הוא ניתוח קצר יחסית, שאורכו נע בין שעה לשעתיים, בתלות במרכיבי הניתוח, סוג מתיחת הבטן ובממדי המטופל. לאחר הרדמת המטופל, מתבצע חתך בשיפולי הבטן על פי סימון מקדים ומורם עור הבטן עד מעל השרירים. בשלב זה מטופלים בקעים (הרניות) ומקורבים שרירי הבטן, באמצעות תפרים מיוחדים. כל אזורי הניתוח מורדמים מיד בתום הפעולה הניתוחית וכך מצליחים להפחית לאורך הניתוח את כמות חומרי ההרדמה הניתנים למטופל במהלך הניתוח. פעולה זו אף מפחיתה את תופעות הלוואי לאחר הניתוח ומזרזת את ההתאוששות המהירה.
בשלב הבא של הניתוח מכופפים את מיטת המטופל, מודדים ומסירים את העור והשומן העודפים. שאיבות שומן עדינות מבוצעות במקביל, על מנת לחטב את קימורי הגוף ולהדגישם. בנוסף, הטבור מעוצב בצורה צעירה ואסתטית ואזור הערווה מורם. תפרי הניתוח נמסים, עדינים מאוד ונמצאים בתוך העור, כך שאין צורך להסירם. כאמור, במהלך הניתוח כל האזורים המנותחים מורדמים בחומר הרדמה מיוחד אשר מחזיק כיום-יומיים באזור ומונע כאב עתידי.
לעתים מושארים נקזים בניתוחים מסוג זה, המיועדים לסלק הפרשות ודימומים. לרוב תוך מספר ימים הם מוסרים, ללא כאב. בתום הניתוח מולבש המטופל בבגד אלסטי המיועד למנוע נפיחות ולתמוך באזור הניתוח בתקופת ההחלמה.

מתיחת בטן והצרת היקפים

שאלות נפוצות – ניתוח מתיחת בטן והצהרת היקפים

למי מיועד הניתוח?

הניתוח מתאים למגוון רחב של מטופלים ומטופלות, בגילאים שונים. ביניהם, נשים לאחר לידות, נשים וגברים לאחר ירידה מסיבית במשקל גופם, באמצעות דיאטות או ניתוחים בריאטריים, מטופלים בעלי משקל גוף תקין אך לא יציב לאורך השנים (אפקט אקורדיון), אנשים שביצעו בעבר שאיבות שומן בדופן הבטן ונוצרו אצלם אירגולריות בעור, בעלי רפיון עור סביב הטבור או סימני מתיחה בעור הבטן בשילוב עודפי העור, ובעלי נטייה לנפיחות ובליטה של דופן הבטן, מצב הקרוי דיאסטזיס שרירי, הניתן לתיקון במהלך ניתוח זה.

כיצד מתבצע תהליך ההחלמה מהניתוח?

מיד בתום הניתוח, מועבר המטופל למחלקת ההתאוששות ולאחר התעוררות הדרגתית ותחת השגחה צמודה, מועבר להמשך מנוחה בחדרו. מידת הכאב הנה נמוכה ולרוב בעת מנוחה לא חשים כלל באי נוחות או כאב. באמצעות אלחוש, או מניעת כאב קפדנית, ניתן לנייד את המטופלים מוקדם, לעתים עוד ביום הניתוח. משך ההחלמה תלוי בהיקף הניתוח, מספר האזורים שטופלו ומורכבות הניתוח. מעבר לכך, יש לזכור שקצב ההחלמה מניתוחים הנו אישי ומושפע מגורמים נוספים. בשבוע הראשון לניתוח, מתבקש המטופל להלך כאשר הנו כפוף קלות בלבד, על מנת להפחית את המתח מקו התפרים.

מתי ניתן לחזור לפעילות שגרתית?

בימים הראשונים צפויה אי נוחות מסוימת, בעיקר בתנועה, עליה ניתן להתגבר באמצעות שימוש בנוגדי כאב. ניתן להתקלח כעבור מספר ימים, לאחר הסרת הבגד האלסטי. חזרה לנהיגה הנה כעבור כשבוע מהניתוח וחזרה לעבודה משרדית כעבור שבוע -שבועיים. לפעילות גופנית מאומצת יש לחזור בהדרגה, החל מחודש לאחר הניתוח. במקרה בו הושארו נקזים בניתוח, המטופל מזומן להסירם תוך מספר ימים, במהלך הביקורות במרפאה השהייה עם הנקזים הנה מינימלית, לזמן הדרוש ולא יותר.

האם הניתוח בטוח?

ניתוחים פלסטיים ככלל, וניתוחים לעיצוב הגוף בפרט, הנם בטוחים בזכות השתכללות שיטות הניתוח וההרדמה, ושימוש בחומרים ושיטות מתקדמים. עם זאת, בכל הליך ניתוחי טמונים סבוכים אשר אינם בשליטת המנתח. על מנת לאפשר למנתח לבצע את הניתוח בבטיחות המרבית, יש לדווח במדויק על היסטוריה רפואית אישית ומשפחתית , על שימוש בתרופות, ויטמינים ותוספי מזון, וכן על מחלות כרוניות, כדוגמת נטייה ליתר לחץ דם, שיש צורך לאזן לפני הניתוח.

אולי יעניין אותך מידע נוסף על :

ניתוח מתיחת בטן היקפית

הסרת עודפי עור לאחר הרזייה

דילוג לתוכן