המראה החיצוני שלנו מקושר באופן ישיר לתחושת הביטחון והדימוי העצמי שלנו. היום, תחום האסתטיקה והיופי הפך לחשוב ומרכזי במיוחד בחייהם של אנשים רבים. אנשים הפכו למודעים יותר למראה ומבנה הגוף שלהם, וכמו כן גם המשקל שלהם. לאחר ירידה במשקל, במקרים רבים נוצרים מצבים של עור עודף ומדולדל באזורים שונים בגוף כמו הבטן, הירכיים והזרועות. תחום הכירורגיה הפלסטית מעניק פתרון מתקדם למצבים אלו בטיפול חדשני. בודי ליפט הוא ניתוח שמטרתו להסיר באופן ממוקד ומדויק את רקמות העור המיותרות באזורים שונים בגוף ולעצב את הגוף מחדש.

במאמר זה נסביר מהו ניתוח בודי ליפט, כיצד הוא מתבצע, למי הוא מתאים ומדוע הוא כה פופולרי.

מה זה בודי ליפט וכיצד הניתוח מתבצע?

התפרים שמבוצעים במהלך ניתוח בודי ליפט הם תפרים נמסים ועדינים מאוד. הם נמצאים בתוך העור ומתמוססים עם הזמן, כך שאין צורך להגיע שוב להלשיך של הסרת תפרים. במהלך הניתוח האזורים עליהם הכירורג הפלסטי עובד מורדמים כמובן. זאת, באמצעות חומר הרדמה ייחודי המחזיק גם לאחר הניתוח ומסייע למנוע כאבים עתידיים. ברוב המקרים יהיה צורך להשאיר נקזים למטרת סילוק הפרשות ודימומים. אלו מוסרים לאחר מספר ימים בפעולה קלה ומהירה. המטופל יתבקש ללבוש בגד אלסטי מקבע לאחר הניתוח למניעת נפיחות ובמטרה לזרז את תהליך ההחלמה. 

במקרים רבים, במהלך ניתוח בודי ליפט מתבצעת גם שאיבת שומן עדינה. כך ניתן לעצב ולהדגיש את הקימורים הטבעיים של הגוף. הטבור מעוצב וממוקם מחדש באופן מדויק ושרירי הבטן מוצמדים כדי ליצור בטן חטובה ושטוחה.

למי הניתוח מתאים ובאילו מצבים?

ניתוח בודי ליפט הוא הפתרון האידאלי עבור אנשים הסובלים מעודפי עור, לאחר ירידה במשקל או לידות. כמו כן, הניתוח גם מתאים למטופלים שעברו שאיבת שומן שהותירה סימני רפיון ועולה הצורך להסיר את עודפי העור שנוצרו. הצלקת שנותרת לאחר הניתוח ממוקמת במיקום נמוך תחת קו הבטן וניתנת להסתרה באמצעות הלבשה תחתונה. ההחלמה מניתוח זה דומה לניתוח מתיחת בטן קלאסית.

ניתוח בודי ליפט מתייחס למתיחת בטן היקפית. הניתוח צבר פופולריות רבה בשנים האחרונות. הוא מתבצע במטרה לעצב ולמתוח את העור והשומן התת עורי באזור הבטן, צדי האגן, הישבן והירכיים החיצוניות והפנימיות. הטיפול מתאים בעיקר לאנשים שהשילו קילוגרמים רבים מגופם ומעוניינים להשלים את השינוי. תנאי הכרחי לביצוע הניתוח הוא בריאות כללית תקינה והיעדר בעיות רפואיות. במקרים של משקל עודף גבוה, לרוב מומלץ להשיל את הקילוגרמים העודפים ורק לאחר מכן לעבור את ההליך.

הכנה והוראות לפני ניתוח בודי ליפט 

במידה ואתם מועמדים לניתוח בודי ליפט, ישנם כמה דברים שחשוב לעשות לפני כן. משקל גופכם צריך להיות תקין ללא עודף משקל גבוה. כמו כן, חשוב להימנע מעישון בחודש שלפני הניתוח. יהיה עליכם להגיע להליך עצמו לאחר צום בשל ההרדמה המתבצעת. הניתוח אורך לרוב בין 2 ל-4 שעות, בהתאם למצבו של המטופל וכמות העור שיש צורך להסיר. בניתוח הכירורג הפלסטי המומחה מותח את העור ומסיר את העור העודף. כאמור, לעתים הוא משלב גם שאיבת שומן בהתאם לצורך. התוצאה הסופית המתקבלת מניתוח בודי ליפט היא מראה מתוח ואסתטי של העור בהתאם לקווי המתאר של גזרת הגוף החדשה והחטובה.

יש דברים נוספים שתרצו לדעת? אנחנו כאן!

אולי יעניין אותך גם: