על-מנת שניתוח פלסטי יניב את מלוא התועלת האפשרית בדרך לשינוי המראה החיצוני, ואיתו שינוי התחושות והחיים באופן כללי, חשוב לתכנן אותו בקפידה. תכנון הליך כירורגי למטרה אסתטית מושפע משורה ארוכה מאוד של גורמים, ואחד מהם הוא גם עונות השנה. באופן עקרוני רצוי יותר להתנתח בחורף, ובעמוד זה תמצאו את הסיבות העיקריות שמובילות להמלצה זו – כך שגם אתם תוכלו לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבורכם.

תופעות הלוואי מתפוגגות תוך זמן קצר יותר

ברוב הניתוחים הפלסטיים הנפוצים, ובפרט אחרי מתיחת פנים, הרמת עפעפיים, הרמת צוואר או ניתוחי אף, תופעות הלוואי הבולטות הן נפיחות, בצקות ושטפי דם נקודתיים באזור המנותח. טמפרטורות גבוהות עלולות להגביר את הנפיחות, ואילו בעונה הקרה (יחסית, כמובן, שהרי בחורף בישראל לא דומה לחורף למשל באירופה) כל התופעות הנ"ל נעלמות במרבית המקרים תוך זמן קצר יותר. בהתאם אחרי ניתוח פלסטי בחורף ניתן לחזור לשגרה מלאה במהירות רבה יותר.

החלמה נוחה יותר

בניתוחים אחרים דוגמת מתיחת בטן, שאיבות שומן, הרמת ישבן ועיצוב ירכיים, חלק מתהליך ההחלמה בעקבות ההליך הכירורגי הוא שימוש במחוך, חגורת בטן, מכנסי לחץ וכו' – לשימור תוצאות הניתוח והבטחת החלמה אופטימלית באזור המטופל.

בקיץ, כשחם ולח, השימוש באמצעים הנ"ל עלול ליצור אי נוחות של ממש. בחורף לעומת זאת קל ונוח להשתמש במכנסי לחץ או בחבישות הייעודיות, כך שמעבר ניתוחים פלסטיים בחורף ולא בקיץ מהווה יתרון של ממש מבחינה זו.

מינימום חשיפה מיותרת לשמש

אחת ההנחיות החשובות ביותר למטופלים ומטופלות שעוברים ניתוח פלסטי היא להימנע מחשיפת האזור המנותח לשמש. הסיבה לכך היא שקרינת השמש עלולה לגרום להצטלקות לא אסתטית ולפגום בתוצאות הניתוח. בנוסף עלולה השמש ליצור פיגמנטציה בולטת באזורים רגישים אחרי הליך כירורגי. בפרט כך הדבר לאחר ניתוחים פלסטיים בפנים וגם לאחר ניתוחי חזה למיניהם: הגדלה, הקטנה, הרמה או החלפת שתלים.

אמנם גם בחורף ישנם ימים שטופי שמש ואפילו חמים, אבל רובנו מורגלים לבלות את רוב ימות החורף בבית, מה גם שהשמש שוקעת מוקדם למדי. בקיץ לעומת זאת ישנה נטייה מוגברת לבלות, ובפרט בים ובבריכה. באופן טבעי מי שעובר או עוברת ניתוח פלסטי ירצו להגיע למקומות אלה ולהציג בגאווה את המראה החדש והמשודרג – כך שהמתנה של 6-8 שבועות עלולה להרגיש ארוכה מאוד ולתסכל. כשמתנתחים בחורף, בקיץ אתם כבר מוכנים לצאת לבלות כמעט בלי מגבלות (כמובן שתמיד כדאי להיזהר מחשיפה מופרזת לשמש!)

תכנון נכון ותזמון מדויק של התהליך

חשוב לזכור שניתוח פלסטי הוא תהליך, שכן אי אפשר כמובן להיכנס מחר בבוקר למרפאה של כירורגים פלסטיים ולעבור את הניתוח המבוקש. התהליך כולל מפגש ייעוץ מקיף במטרה לתאם ציפיות ולהבטיח שהן תהיינה ריאליות, וכמו כן להתחיל בתכנון הניתוח, בדיקות רפואיות שונות בהתאם להליך הכירורגי הרצוי (כך למשל לקראת הגדלת חזה יש לעבור צילום חזה ולפעמים גם US שד או ממוגרפיה) ורק לאחר מכן נקבע תור לניתוח עצמו. דגש חשוב אחר הוא שמירה על משקל יציב לפרק זמן של מספר חודשים (למשל לקראת שאיבת שומן). בהתאם מומלץ למי שרוצה לעבור ניתוח פלסטי בחורף או בסתיו להתניע את התהליך ולהגיע למרפאה כבר במהלך הקיץ.

אולי יעניין אותך גם: