ניתוח הרמת גבות מתבצע במקרים שבהם ישנה צניחה של האיברים שמסוככים על העין ומגנים עליה, וכתוצאה מכך נוצר מראה שמוט, עייף ומבוגר מאוד. בחלק גדול מהמקרים תבוצע לצד הרמת הגבות גם הרמת עפעפיים עליונים, כדי להבטיח מראה חיוני ומחמיא לאזור העיניים.

מדוע מתרחשת צניחת גבות?

החל מסביבות גיל 40-50 מתרחש תהליך הדרגתי של ירידת הגבה ממקומה הטבעי (על ארובת העין אצל גברים ומעל עצם זו אצל נשים). ככל שחולף זמן רב יותר, השפעתו של תהליך זה הופכת ליותר ויותר ניכרת לעין ועלולה לפגום גם בדימוי העצמי של האדם.

ישנן מספר סיבות לצניחת הגבות, ועל כן טיפול אופטימלי הוא כזה הנשען על אבחון מדויק של פלסטיקאי/ת מנוסה. בפרט יש לבחון האם קיימים עודפי עור על העפעפיים העליונים. אבחון מקצועי מאפשר גם לקבוע את היקף השינוי הנדרש ובהתאם את הטכניקה שבה תבוצע הרמת הגבות – בשיטה האנדוסקופית (שבה לא מבוצעת כריתת רקמות עור עודפות), דרך החתכים שמשמשים להרמת העפעפיים (כששני הליכים כירורגיים משלימים אלה מבוצעים במקביל) או על בסיס חתכים ייעודיים בקו השיער וברקות (שדרכם ניתן למשוך כלפי מעלה את שולי הגבות ולקבע מחדש את הרקמות הרכות במקום שיבטיח חזות צעירה יותר ורעננה יותר).

השילוב בין הזרקת בוטוקס לבין ניתוח להרמת גבות

בדומה לשילוב האפקטיבי בין הרמת עפעפיים עליונים להרמת הגבות, ישנה גם האופציה של חיבור הזרקת בוטוקס לשליש העליון של הפנים ובפרט לצדי העיניים אל ההליך הכירורגי שמרים כלפי מעלה גבות שצנחו.

ההמלצה היא להזריק את החומר שמטשטש ביעילות קמטי הבעה מספר שבועות לפני מעבר הניתוח. הבוטוקס מחליש (באופן מבוקר, כמובן) פעילות שרירים בצדי העיניים ובכך גם מחליק את הקמטים באזור וגם מסייע להרמתן של הגבות באופן אפקטיבי, כך שנוצר אימפקט משולב שמשפר במידה ניכרת את מראה הפנים כולן.

האם נדרשת היערכות מיוחדת לקראת הרמת הגבות?

ניתוח הרמת גבות מתבצע במרבית המקרים בהרדמה מקומית, וכרוך בהחלמה של כשבוע. לקראת מעבר הליך כירורגי זה יש להפסיק נטילת מדללי דם ותוספי מזון מסוימים במשך כשבועיים וכן לעבור בדיקות דם כדי לוודא שאין מצוקה רפואית שתקשה על הגוף להתאושש מהניתוח, שנחשב פשוט יחסית ומוביל לתוצאות מרשימות מאוד.

אולי יעניין אותך גם: