לוגו ניתוחי פנים ואישה מחייכת

ניתוח מתיחת פנים וצוואר

ניתוח מתיחת פנים וצוואר נעשה במטרה להצעיר ולרענן את מראה הפנים והצוואר, והוא נעשה בעזרת הידוק מעטפת שרירי הפנים, מתיחת העור, שאיבת שומן בצוואר ולעתים בתוספת השתלת שומן באזורים שונים בפנים, פילינג ועוד.

הניתוח מבוצע בהרדמה, ואורכו נע בין שעתיים לארבע שעות, בהתאם להיקפו ומורכבותו.

חשוב להדגיש, כי הניתוח אינו משנה את הבעת הפנים, אלא מצעיר ומרענן אותן. קמטים וקפלי עור נוצרים כתוצאה מהפעלת שרירי הפנים ומתהליך ההזדקנות טבעי של הרקמות.

שני הגורמים הללו אינם משתנים בעקבות הניתוח ולפיכך תהליך ההזדקנות והיווצרות הקמטים וקפלי העור ימשיכו לאחר הניתוח באותו קצב, אבל מנקודת מוצא חדשה ורעננה.

מתיחת פנים – תקופת החלמה לאחר הניתוח

את תוצאותיהן הסופיות של הניתוח לא ניתן לצפות מראש. כיוון שעור הפנים שונה ממטופל למטופל ולפיכך גם התגובה לניתוח, התוצאה ומשך הזמן להיוותרות התוצאה, בלתי ניתנים לחיזוי מדויק. עם זאת, התוצאה עפ"י רוב מחזיקה מעמד שנים רבות, ובמקרה הצורך, ניתן לחזור על הניתוח פעם או פעמים נוספות במהלך השנים, בהתאם לצורך ולרצון המטופל.

כיממה לאחר הניתוח למתיחת פנים וצוואר המטופל משתחרר לביתו, לתקופת החלמה ומנוחה של כשבועיים. השבוע הראשון שלאחר הניתוח, מאופיין באי נוחות ולעתים אף בכאבים.

תופעות אלו נגרמות עקב שטפי דם שטחיים תת עוריים (סימנים כחולים), תחושת מתח פנימית ונפיחות אשר יכולה להופיע בדרגות שונות באזור הפנים, הצוואר והעיניים. במהלך שבועיים אלו יגיע המטופל לביקורת במרפאה. לאחר מכן יתבקש המטופל להישאר במעקב במרפאה לתקופה של מספר חודשים. תוצאות הניתוח מתייצבות לאחר תקופה של שלושה חודשים.

ניתוח מתיחת פנים וצואר​- לפני ואחרי

ניתוח מתיחת פנים וצואר - שאלות נפוצות

הפנים, כיתר חלקי גוף האדם, אינם סימטריים לפני הניתוח וגם לא יהיו כאלו לאחריו. חוסר הסימטריה בא לידי ביטוי בצורת הקמטים ועומקם, ששונה מצד לצד, בגובה הגבות, בצניחת העפעפיים, במפתח העיניים, בנפיחות מתחת לעיניים, בצורת הלחיים (עצם הלחי ושומן הלחיים), ברוחבן ובמידת הבלט שלהן, בקו הלסת ובקמטי הצוואר. לפיכך, אסימטריה מולדת גנטית של הפנים הנה קבועה ואינה משתנה עקב הניתוח.

במקרים בהם קיימים נזקים בעור הפנים, כתוצאה מחשיפה בלתי מבוקרת לשמש או מסיבות אחרות, עשוי לעלות צורך בטיפול נוסף מסוג פילינג (בינוני או עמוק) באחת השיטות המקובלות, לפני או אחרי הניתוח. במצב של נזקי שמש, יכולה להיווצר התרופפות מוקדמת של העור, כפי שצוין לעיל.

בתחילת הניתוח מבוצעת שאיבת שומן עדינה בצוואר העליון לפי צורך. לאחר מכן מבוצעים החתכים סביב האפרכסות, ע"פ סימון מקדים, ומורם העור באזורים הצדדיים של הלחיים ולאורך הצוואר. השלב הבא הנו הידוק העור והשרירים, באמצעות תפרים נמסים. הידוק זה מאפשר להרים את הפנים ולשפר את צורתם. זהו שלב המותאם אישית למבנה הפנים ולאופי צניחת הפנים, ואשר הנו אינדיבידואלי. לאחר השגת סימטריה, מתבצעות מדידות ומוסר העור העודף. תפירת החתכים הנה באמצעות תפרים עדינים נספגים, ורובם ממוקמים בתוך העור.