לוגו ניתוחי פנים ואישה מחייכת

ניתוח עפעפיים

העור באזור ארובות העיניים, בחלוף השנים, מאבד מן האלסטיות שלו ומתחיל להתקמט ולהתעטף בשקיות שומן לא סימפטיות. צניחת העפעפיים נוצרת כתוצאה מעודפי עור ושומן, אשר מקורם במגוון סיבות, ובהם גיל, גנטיקה, עישון ועוד.

ניתוח הסרת עודפי עור בעפעפיים מתבצע, על פי רוב, מתוך צורך קוסמטי ותפקודי-בריאותי כאחד. הצורך הרפואי הנו פגיעה בשדה הראייה ואף תחושת אי נוחות באזור העיניים. מטרת הניתוח היא תיקון צניחת העפעפיים, על ידי סילוק עודפי עור ושומן ומתיחת הרקמות. ניתוח זה הנו ניתוח שכיח ומבוקש, אשר מתבצע בתדירות גבוהה. ניתוח להרמת עפעפיים אורך בין שעה לשעתיים, בהתאם למורכבותו.

ניתוח הרמת עפעפיים עליונים

במהלך ניתוח הרמת עפעפיים עליונים, מבוצע חתך אשר דרכו מוסרים שקיות השומן והעור העודף. החתך נעשה בקו הקפל הטבעי של העין, כאשר הצלקת הניתוחית כמעט ואינה נראית לעין, במיוחד לאורך זמן, לאחר שהצלקת מתבהרת.

ניתוח הרמת עפעפיים תחתונים

ניתוח הרמת עפעפיים תחתונים נערך באחת משתי הגישות המקובלות בתחום: האחת מתבצעת בעזרת חתך חיצוני מתחת לריסים והסרת עודפי השומן והעור, והשנייה, המקובלת יותר, מתבצעת על ידי הוצאת שקיות השומן דרך חלקו הפנימי של העפעף, ללא צורך בתפרים.

לאחר ניתוח עפעפיים

מספר שעות אחר הניתוח, משוחרר המטופל לביתו ומתבקש להניח רטיות קרות על האזור המטופל, לצרכי הרגעה, הקלה על הכאב והורדת הנפיחות. בשבוע הראשון, על המטופל ליטול אנטיביוטיקה וכן לטפטף לעיניים טיפות נגד יובש. חזרה לפעילות ולשגרה אפשרית לאחר הסרת התפרים, לאחר כשבוע ימים מיום הניתוח.

אילו טיפולים ניתן לשלב עם ניתוח עפעפיים?

 

ניתוח עפעפיים - לפני ואחרי

ניתוח עפעפיים - שאלות נפוצות

במהלך ההחלמה יכולות להופיע תופעות של דמעת, יובש, גירוי, הרגשת גוף זר, נפיחות, סימנים כחולים בעור העפעפיים או העין עצמה וטשטוש בראייה. תופעות אלו נגרמות בדרך כלל עקב הנפיחות, שיכולה להופיע בדרגות שונות.

לא ניתן לצפות מראש כמה זמן יחזיקו מעמד. בהיות עור הפנים שונה ממטופל למטופל, התגובה לניתוח, התוצאה וכמה זמן תישאר, שונים. אולם לרוב מדובר בשינוי אסתטי לשנים רבות.

יובש זמני בעיניים לאחר הניתוח הוא שכיח ביותר וניתן למנוע אותו על ידי שימוש בטיפות ובמשחות שניתנות בעת ואחרי הניתוח, והיצמדות להוראות הרופא וצוותו. כמו כן, יש לדווח לרופא וצוותו על כל בעיית עיניים שקיימת או שהייתה בטרם הניתוח, כגון: יובש, דמעת, רגישות יתר, אלרגיה, חסימה בדרכי הדמעות ועוד. אם בעיית היובש נמשכת בעיית גם אחרי ההחלמה הראשונית, חשוב לדווח על כך ולהגיע לבדיקה.

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:

ניתוח הרמת גבות