ניתוח החלפת שתלים הינו הליך כירורגי שמספק פתרון מוצלח לשני סוגים של בעיות: בעיה רפואית הקשורה לשתלים הקיימים ורצון של אישה שעברה הגדלת חזה לשנות את המראה של האזור. בשני המקרים נדרש אבחון מדויק של המצב הקיים, גם בהיבט הבריאותי וגם בהיבט האסתטי. תכנון מוקפד במיוחד, על בסיס קשב מלא למנותחת ולבקשות שלה וכן על סמך ניסיון רחב היקף בתחום הרפואה האסתטית, הוא עוד מרכיב הכרחי בדרך לשביעות רצון מלאה. באופן טבעי גם היישום של התוכנית חייב להיות מושלם – כך שחשוב מאוד לבחור נכון בידי מי את מפקידה את מלאכת החלפת השתלים.

ניתוח הגדלת חזה

הגדלת חזה היא אחד הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר. כדאי לדעת כי בניגוד לעבר, כיום תוצאות ההליך הכירורגי נראות טבעיות ולכן גם מחמיאות מאוד, ובפרט כשהניתוח מופקד בידיים מקצועיות ומנוסות.

הניסיון חיוני גם לטובת תכנון מדויק. בין ההחלטות החשובות לקראת ניתוחי הגדלת חזה: גודל השתלים, צורתם, מיקום השתל (מתחת לשריר / מעל השריר) ועוד. המפתח לבחירות נכונות הוא אבחון מקצועי של מבנה הגוף, קשב רגיש לרצונותיה של המנותחת והקפדה על הרמוניה מושלמת בין החזה החדש לבין הגוף.

ניתוח ההגדלה אורך כשעה ומתבצע תחת הרדמה מלאה.

החלפת שתלים משיקולים אסתטיים

אחוזי ההצלחה של הגדלות חזה גבוהים מאוד, אבל לאחר שחולפות מספר שנים עשוי להיווצר רצון לשנות שוב את גודל החזה או את צורת השתלים. לפעמים הסיבה לכך היא שינויים פיזיולוגיים, ובהם למשל צניחה מסוימת של השדיים, ובמקרים אחרים האופן שבו האישה רואה את עצמה ואת החזות האידיאלית עבורה משתנים.

החלפת שתלים משיקולים אסתטיים עשויה לכלול גם פעולות שונות שתכליתן הרמת חזה – הסרת רקמות עור עודפות, הרמת הפטמות ועוד.

השיקול העיקרי בתכנון ההליך הכירורגי הוא מידת התאמת הכיס הקיים בחזה לשתלים החדשים, ועד כמה צריך להרחיב או להצר אותו.

החלפת שתל סיליקון דולף

קרע בשתלי סיליקון ודליפה של חומר זה אל אזור החזה הוא תופעה נדירה – אבל כמובן כזו שמחייבת מענה כירורגי. ברוב המקרים השתל שיוכנס במקום זה הדולף יהיה זהה לו מבחינת הממדים והצורה, כך שהכיס שנוצר במהלך הניתוח המקורי עדיין מתאים ואין צורך לשנותו. במסגרת ניתוח החלפת שתל קרוע יתבצע גם ניקוי יסודי ככל האפשר של הסיליקון שדלף.

הוצאת שתלים עקב היווצרות קופסית

“קופסית” הינה רקמה צלקתית שנוצרת סביב שתלי סיליקון לאחר הגדלת חזה אצל חלק מהמנותחות. כשהרקמה עבה וקשה – תופעה שהשכיחות שלה נמוכה – התוצאה עלולה להיות תחושה נוקשה מאוד בשדיים, אי נוחות משמעותית וכאבים. במקרים אלה ייתכן צורך לבצע הוצאת שתלים או החלפתם – בהתאם לרצונה של האישה ולחוות הדעת של ד”ר פרידמן.

האם כדאי להחליף שתלים ותיקים?

שתלים איכותיים אין צורך להחליף גם אחרי שנים רבות, ובוודאי שלא באופן אוטומטי. כן מומלץ מעקב צמוד אחרי מצב השתלים, ובאופן כללי לבדוק את החזה – הן באמצעות בדיקות ידניות והן באמצעות בדיקות ההדמיה השונות הקיימות כיום (MRI / ממוגרפיה / US שד). במידה ומתגלה בעיה כלשהי, יש להגיע לייעוץ. כדאי לדעת בהקשר זה כי יצרניות השתלים מעניקות אחריות לכל החיים, כך שאם ההמלצה תהיה לבצע החלפה, אין צורך לשלם עבור שתלים חדשים.

סיבוכים אפשריים ותופעות לוואי

אחוזי ההצלחה של ניתוח להחלפת שתלי סיליקון גבוהים. יחד עם זאת כירורגים פלסטיים שמקפידים על שקיפות מוחלטת ויושרה ללא פשרות מבהירים מהם הסיבוכים שעלולים להיווצר, גם אם הסיכוי לכך מזערי.

הסיבוכים האפשריים הם זיהום, דימום, הצטלקות בולטת, א-סימטריה, קופסית, דליפת סיליקון, הפרעות בתחושה (רגישות יתר או היעדר תחושה) ומצב שבו השתל מסתובב בתוך החזה. תופעות הלוואי הנפוצות הן נפיחות, כאב קל ואי נוחות – הן נעלמות מעצמן במרבית המקרים תוך מספר ימים וכבר לאחר שבוע עד 10 ימים ניתן לחזור לשגרה כמעט מלאה (פרט לפעילות פיזית מאומצת, שממנה כדאי להימנע כחודש).

קשב מלא ותמיכה רגשית לאורך כל התהליך

דווקא אצל מי שכבר עברה ניתוח פלסטי וכעת עומדת לעבור הליך כירורגי נוסף ייתכן קושי רגשי רב מהרגיל. בהתאם מושם דגש רב על קשב מלא לכל ניואנס. הליווי הצמוד נמשך גם לאחר הניתוח, במהלך תקופת ההחלמה הראשונית וגם כשתחזרי לשגרת חייך. הפקדת החלפת שתלים בידיים מנוסות ומיומנות מבטיחה סיכוי גבוה במיוחד לשביעות רצון מלאה – ולמקסימום נחת מהחזה המעוצב והמרשים.

אולי יעניין אתכם גם: