תחום הרפואה האסתטית מאפשר לאנשים לעבור שינויים משמעותיים במראה הגוף והפנים, ולעצב אזורים מסוימים בגוף. ניתוח עיצוב ירכיים גדל בפופולריות שלו משנה לשנה ומעניק לאנשים רבים תוצאות איכותיות ומרשימות. ניתוח זה יכול להוות פתרון למקרים שונים כדוגמת עיצוב הירכיים לאחר ירידה קיצונית במשקל או תיקון הנדרש עקב עור רפוי מאוד הנוצר עם התקדמות הגיל. במאמר זה נענה על שאלות נפוצות בכל הנוגע לניתוח עיצוב ירכיים. למי הוא מתאים, למי לא, כיצד הוא מתבצע ומהי התוצאה הסופית אליה אפשר לצפות. כל מה שרציתם לדעת בנושא, כבר מחכה לכם כאן.

למי ניתוח עיצוב ירכיים מתאים?

ניתוח עיצוב ירכיים מתאים לנשים וגברים כאחד, בכל גיל (אחרי 18). הוא מיועד עבור אנשים המעוניינים לשנות ולשפר את הצורה של הירכיים שלהם. ברוב המקרים, הניתוח מתאים במיוחד במקרים של ירידה קיצונית ורבה במשקל הגוף. כאשר משילים משקל רב, נשארים באזורים מסוימים קפלי עור מדלדלים המעניקים מראה לא אסתטי. מקרים אחרים יכולים להוביל לחוסר פרופורציה מסוימת בין מבנה הירכיים לשאר מבנה הגוף. הרצון לעבור ניתוח עיצוב ירכיים עולה כאשר העור המדלדל שנוצר עקב הירידה במשקל לא נמתח חזרה באמצעות ספורט ותזונה נכונה. אז יהיה צורך בהתערבות כירורגית. הניתוח מעצב את הירכיים ומעניק להן מראה מוצק, חטוב ואסתטי.

באילו מקרים לא נמליץ על ניתוח עיצוב ירכיים?

ישנם גם מקרים בהם ניתוח זה לא מומלץ במיוחד. הניתוח לא מתאים לאנשים בעלי משקל לא יציב המשתנה ללא הרף. כמו כן, גם למטופלים עם BMI מעל 35 לא נמליץ על הניתוח, משום שמשקל הגוף גדול מכדי שהתוצאה תהיה רלוונטית. בנוסף לכך, בקרב אנשים שעברו ניתוח בריאטרי מומלצת המתנה של לפחות שנה ממועד הניתוח הבריאטרי ועד לביצוע ניתוח עיצוב ירכיים.

כיצד ניתוח עיצוב ירכיים מתבצע?

מהלך הניתוח עצמו נקבע בהתאמה מדויקת למצב הספציפי של הירכיים של כל מטופל או מטופלת. הניתוח אורך בין שעה ל-3 שעות, בהתאם למצב. הוא מתבצע תחת הרדמה מלאה. לאחר ההרדמה המנתח הפלסטי מבצע נקבים קטנים באזור הירכיים. הוא מחדיר דרכם צינורית דקה במטרה לשאוב את השומן החוצה. לצד שאיבת השומן משתמשים גם באמצעים כמו לייזר על מנת להמיס את השומן ולהפריד אותו מהרקמות באזור הירכיים. ברוב המקרים, יתבצעו 2 פעולות במהלך הניתוח. שאיבת שומן באזור הירכיים והסרה של עור עודף. בסופו של דבר, המטרה העיקרית בניתוח עיצוב ירכיים היא הסרה של רקמות עור עודפות ושומן מיותר באזור. הניתוח מעניק מראה מחוטב ונפטר מעודפי העור והשומן שהיוו מטרד בעבר. בסוף הפרוצדורה, המטופל נחבש עם תחבושת מיוחדת שעוזרת להקל על תופעות הלוואי ומועבר להתאוששות ומנוחה.

לאילו תופעות לוואי ניתן לצפות לאחר עיצוב ירכיים?

בימים שלאחר הטיפול צפויות תופעות לוואי קלות כמו שטפי דם קטנים באזור בו התבצעה השאיבה, אדמומיות ונפיחות או בצקות. אלו מתלווים בדרך כלל בכאבים קלים, בהם ניתן לטפל באמצעות משככי כאבים. תופעות הלוואי עוברות לאחר כמה ימים וניתן לחזור לשגרה ולפעילות סדירה כבר אחרי כשבוע או שבועיים. חשוב לשמור על תוצאות הניתוח כראוי ולהקפיד על פעילות גופנית, תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

מידע נוסף שעשוי לעניין אותך:
* עיצוב ישבן
* עיצוב ירכיים
* לעצב את הישבן והירכיים: אילו טיפולים קיימים? כתבה ב YNET