בגיל צעיר הגבות פשוט מונחות מעל העיניים וממלאות את תפקידן – למנוע מגורמים שונים כמו זיעה, אבק ועוד להיכנס לעיניים ולספק להן הגנה מפני כניסה ישירה של קרני השמש (וגם, כמובן, חלק בהבעות הפנים השונות ובפרט הפתעה, ריכוז וכעס). כשאנחנו מתבגרים ומתבגרות, הגבות מתחילות להשפיע על מראה הפנים באופן קבוע, גם בלי שנרצה בכך, ובפרט מייצרות חזות מבוגרת ולפעמים אפילו מובסת.

הפתרון: ניתוח להרמת הגבות. השאלה המתבקשת היא באיזה שלב כדאי לעבור את ההליך הכירורגי, ובעמוד זה ישנם הסברים מפורטים שיעזרו לך להחליט אם הגיע הזמן לעבור אותו.

למי מתאימה הרמת גבות בניתוח?

הדרך הטובה ביותר לדעת אם הרמת גבות מתאימה לך היא להגיע למפגש ייעוץ עם מומחה או מומחית לרפואה אסתטית. רצוי כמובן לבחור פלסטיקאים מנוסים ובעלי יושרה, שימליצו לכם על הליך כירורגי רק אם הוא באמת הכרחי ואם הוא אכן יכולל שינוי משמעותי לטובה במראה הפנים.

עוד קודם לכן אפשר פשוט לבדוק את המיקום העכשווי של הגבות: אם המרחק ביניהן לבין האישון הוא פחות מ-2.5 ס”מ – זהו בהחלט מצב שמתאים לניתוח. בדיקה פשוטה נוספת היא השוואה בין מיקום הקצה החיצוני של הגבות (זה שרחוק מהאף) למיקום הקצה הפנימי. אם הקצה החיצוני נמוך יותר, התוצאה היא מראה מבוגר יותר. אינדיקציה נוספת לצורך בהרמת הגבות הוא המרחק בין הקצה שלהן לבין הקצה החיצוני של העפעף העליון – אם הוא 1.5 ס”מ או פחות, זה הזמן לשינוי.

בכל מקרה כדאי לקחת בחשבון את ההבדלים בין גברים לנשים מבחינת מבנה הגבות. אצל הנשים הצניחה של הקצה החיצוני עלולה לייצר מראה גברי ולא “רק” מבוגר יותר.

באיזה גיל מתבצעת בדרך כלל הרמת הגבות?

הצניחה של הגבות מתחילה לבוא לידי ביטוי משמעותי בסביבות גיל 45. בהתאם בדרך כלל יבוצעו ניתוחים להרמת הגבות באמצע העשור החמישי לחיים או לקראת סופו. כמובן שאפשר לעבור את ההליך הכירורגי, שלפעמים ובפרט בגילאים מבוגרים יחסית, משולבת בו גם הרמת עפעפיים עליונים, גם בשלב מאוחר יותר בחיים.

כמה זמן מחזיקות מעמד תוצאות הניתוח?
ניתוח הרמת גבות הוא מסוג הפעולות הכירורגיות שהתוצאות שלהן מחזיקות מעמד למשך שנים רבות. אין כמובן דרך לדעת מראש בדיוק מה יהיה טווח ההשפעה של הניתוח, שכן לכל אדם מאפיינים ספציפיים והתהליכים שמובילים להתרופפות הרצועות שתומכות בגבות נמשכים כמובן גם אחרי ההרמה – אבל בכל מקרה מובטח לך שינוי משמעותי מאוד לטובה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *