אישה או גבר שעוברים מתיחת פנים משקיעים בתהליך לא מעט כסף, זמן וגם רגשות. התוצאה כמובן מצדיקה את ההשקעה ומשדרגת במידה ניכרת את הדימוי העצמי ואיתו את החיים באופן כללי. כדי להבטיח מקסימום תועלת מהניתוח, כדאי להתנהל נכון גם לאחריו – וכך להאריך את תוחלת החיים של מתיחת הפנים ולהמשיך ליהנות במשך שנים רבות מאוד ממראה צעיר ביחס לגיל וחיוני להפליא.

הימנעות מעישון

אחד ההרגלים המזיקים ביותר לעור הפנים הוא עישון. הסיבה לכך היא שהעישון פוגם בזרימת הדם ברחבי הגוף, כולל בפנים, וכך לא מגיעים אליהם חומרים חיוניים. בנוסף תנועת היניקה של הסיגריה מייצרת קמטים סביב הפה. לקראת מתיחת פנים נדרשת בכל מקרה הפסקת עישון לפרק זמן של כ-3 שבועות, וגם לאחר הניתוח יש להימנע מההרגל, שפוגע ביכולת של הגוף להתאושש אחרי הליך כירורגי, לפרק זמן דומה לפחות – כך שזוהי הזדמנות טובה לוותר לגמרי על הסיגריות.

צמצום החשיפה לשמש

גם שמש היא גורם מזיק עבור עור הפנים. מאחר שהחשיפה אליה מספקת לגוף ויטמין D חיוני, ההמלצה היא לא להימנע לגמרי מיציאה החוצה בשעות היום – אבל כן חשוב להימנע משהות מופרזת בשמש. כמו כן כדאי להשתמש בקרם הגנה איכותי ובכובע.

תזונה מאוזנת

תזונה לא נכונה מובילה לכמות גדולה של רדיקלים חופשיים, מולקולות לא יציבות המאיצות תהליכי הזדקנות שונים, לרבות בעור הפנים. המאכלים הבעייתיים בהיבט זה הם אלה המטוגנים, עתירי המלח, המעושנים, אלה המכילים שומן טראנס וגם מזונות עם שומן מהחי. 

מצד שני ישנם מאכלים שמכילים כמות גדולה של נוגדי חמצון – חומרים שנלחמים ברדיקלים החופשיים ובכך מאטים תהליכי הזדקנות ובין השאר שומרים על עור הפנים. הרשימה של המזונות שמספקים לנו נוגדי חמצון (שנקראים גם אנטיאוקסידנטים) ארוכה ומגוונת, וכוללת בין השאר פלפלים אדומים, סלק, תרד, ברוקולי, פטרוזיליה, צימוקים, תותים, תפוחי עץ, ג'ינג'ר, כרוב סגול, כורכום, שום, ענבים אדומים, שוקולד מריר, עגבניות, אגוזים, גרעיני חמנייה (עדיף לא קלויים), גרעיני דלעת, שיבולת שועל, צנוברים, דלעות, בטטות, נבט חיטה ועוד.

טיפולים משלימים ומשמרים

מתיחת פנים מספקת מענה לשינויים שמתרחשים אצל כל אחד ואחת מאיתנו החל מגיל מסוים – תוצר בלתי נמנע של הגנטיקה האנושית. הגנטיקה ממשיכה באופן טבעי להשפיע גם אחרי ההליך הכירורגי, וגם לכך הרפואה האסתטית, שהשתכללה באופן משמעותי במאה ה-21, מספקת מענה.

בין הטיפולים המשמרים והמשלימים אחרי מתיחת פנים ניתן לציין את המזותרפיה, את האפשרות להעלים נגעי עור בלייזר, טיפולי פילינג שמחליקים קמטים ומסירים פיגמנטציה, מכשירים מתקדמים על בסיס לייזר וגלי רדיו למיצוק עור הפנים ולהפיכתו לקורן יותר, טיפולי IPL להצערת העור בפנים וכן הזרקות למיניהן (של חומצה היאלרונית, שומן עצמי ובוטוקס).

על-מנת להפיק מקסימום תועלת מהטיפול האסתטי המיטבי עבורך חשוב להגיע למומחית אמיתית בתחום – גם כדי לבחור נכון את האופציה שתניב מקסימום תועלת, וגם כדי שהביצוע יהיה מוקפד, בטוח לחלוטין ויתרום להארכת אורך החיים של מתיחת הפנים.