עיצוב הגוף

ירידה במשקל – בין אם על בסיס ניתוח ובין אם אחרי דיאטה מוקפדת לאורך זמן – משנה משמעותית את הגוף שלנו. ההשפעה העיקרית היא כמובן חיובית מאוד, הן בהיבט הבריאותי והן מבחינת הדימוי העצמי, אבל במקביל עלולה להתרחש תופעה פחות רצויה: היווצרות עודפי עור ואפילו רבים. במקרים אלה הפתרון המומלץ הוא בודי ליפט – ניתוח שמספק מענה מקיף לרקמות העור המיותרות בכל הגוף. בעמוד זה תוכלו למצוא מידע נרחב לגבי ההליך ובפרט תשובות לשאלות כגון מיהם המועמדים האידיאליים, כיצד מתבצע הניתוח, מה כוללות ההכנות לקראתו, מה מאפיין את ההחלמה ממנו, האם עלולים להתרחש סיבוכים ומתי תוכלו ליהנות מהתוצאות.

באילו אזורים בגוף מטפל הניתוח?

באמצעות Body Lift ניתן לטפל באזורים הבאים בגוף:

עוד כדאי לדעת שניתן להסיר עודפי עור, ובמידת הצורך גם לבצע שאיבת שומן והידוק שרירים שהתרופפו, במספר אזורים בבת אחת. ההחלטה אם לבצע מספר הליכים כירורגיים בנפרד או לשלב אותם לכדי ניתוח אחד נקבעת במהלך מפגש הייעוץ הראשוני והלא מחייב (פירוט בהמשך).

מיהם מועמדים מתאימים לעבור בודי ליפט?

קהל היעד העיקרי של בודי ליפט הוא כאמור אנשים שהשילו קילוגרמים רבים ורוצים להשלים את השינוי. תנאי הכרחי נוסף הוא בריאות כללית תקינה ובפרט היעדר בעיות רפואיות שעלולות לגרום לסיכון מיותר או לפגוע בריפוי הטבעי של הגוף.

דגש נוסף שאותו בוחנים פלסטיקאים מנוסים הוא המחויבות לתזונה מאוזנת, פעילות גופנית סבירה ובאופן כללי אורח חיים בריא – כל אלה נדרשים על-מנת לשמר את הישגי ה- Body Lift.

השלב הראשון: מפגש ייעוץ

השלב הראשון בדרך לעיצוב וחיטוב הגוף הוא מפגש ייעוץ. כאמור מדובר בפגישה לא מחייבת ושהמטרה שלה מבחינת הרופא/ה היא קבלת מידע מלא לגבי המאפיינים הפיזיים של המועמד/ת, הרצונות שלהם, החששות, המצב הרפואי (כולל מחלות רקע, אלרגיות, שימוש בתרופות ועוד).

הבדיקה המעמיקה של אזורי הגוף שאותם מבקשים המטופלים לשנות מאפשרת לרופא/ה להמליץ, על בסיס יושרה מלאה וניסיון עשיר, על ההליך האידיאלי, אם אכן נדרש כזה. כמו כן ניתן להחליט האם ניתן למתוח את כל האזורים בבת אחת או שמא מוטב לבצע את התהליך כולו באופן הדרגתי.

עבור המטופלים המפגש הוא הזדמנות להתרשם מהמיומנות ומהאישיות של המנתח/ת ולהחליט באופן מושכל כיצד להתקדם אל עבר היעד – גוף מחוטב ומרקם עור הדוק, חלק ומרשים יותר. 

ד"ר טלי פרידמן מתארחת בתכנית מילון היופי – ניתוחי בודי ליפט והסרת עודפי עור לאחר ירידה במשקל

הכנות לניתוח בודי ליפט

ההכנות לקראת בודי ליפט כוללות בדיקות דם ולעתים גם א.ק.ג ו/או צילום חזה. אם הניתוח נערך תחת הרדמה כללית, ישנו גם מפגש עם הרופא המרדים.

פעולה חשובה נוספת היא הפסקת עישון, החל מלפחות 3 שבועות לפני ההליך הכירורגי (שכן סיגריות פוגעות במידה משמעותית ביכולת של הגוף להתאושש). כמו כן מוקדשת תשומת לב לתרופות ותוספי מזון שעלולים להגביר את הדימום – וייתכן שהרופא ימליץ על הפסקת השימוש בהם לקראת הניתוח.

בחלק מהמקרים, על-מנת לתמוך בהישגי ה- Body Lift, נדרש שימוש בתחבושות אלסטיות או מחוך. כשזה המצב, יש להצטייד באמצעי המומלץ מבעוד מועד. 

Body Lift – סיבוכים אפשריים

סיבוכים אפשריים ונדירים הם: דימום, זיהום, הצטלקות לא אסתטית, א-סימטריה, היעדר תחושה באזור מסוים, פקקת ורידים, שינויים בגוון העור ונפיחות שלא פוחתת.

הסיכון להתרחשות התופעות הנ"ל מזערי. בכל מקרה של חשש או חוסר ודאות יש לפנות באופן מידי לקבלת מענה רפואי מקצועי. 

כיצד מתבצע ניתוח מתיחת גוף?

ניתוח מתיחת גוף כולל הסרת רקמות עור עודפות, שאיבת שומן והידוק שרירים, על מנת לעצב את הגוף למראה המבוקש. משך הזמן תלוי בהיקף הפעולות הנדרשות.

החלמה ותוצאות מניתוח בודי ליפט

גם פרק הזמן שאותו תידרשו להקדיש להחלמה תלוי בהיקף השינוי המבוקש. בדרך כלל מדובר על כשבועיים-שלושה של מנוחה עד לחזרה לעבודה ולשגרה כמעט מלאה (פרט לביצוע מאמצים גופניים משמעותיים).

את התוצאות תוכלו להתחיל לראות תוך זמן קצר יחסית, והשינוי מושלם כעבור מספר חודשים. בודי ליפט הוא אחד הניתוחים שמובילים לאחוזי שביעות רצון גבוהים במיוחד, ובפרט כשהוא מבוצע בידיים מקצועיות ועתירות ניסיון.