הסרת עודפי עור לאחר ירידה במשקל (1)

העור שלנו הוא האיבר הגדול ביותר בגופנו. ביכולתו להתרחב ולהתכווץ בהתאם לשינויים שהגוף שלנו עובר בחיים. במצבים של ירידה קיצונית במשקל, לפעמים העור לא מצליח לחזור לקדמותו. במקרים אלו, נוצר מצב של עודפי עור הבאים לידי ביטוי בעור רפוי ומדלדל. בשל הירידה במשקל גוף רב, העור לא מסוגל להתכווץ חזרה עד לממדיו הראשוניים. כך הוא נותר רפוי באזורים שונים בגוף כמו הבטן, הזרועות העכוז והירך. מתקבל מראה לא אסתטי העלול להוות מטרד. לאחר כל העבודה הקשה בחדר הכושר ושמירה על תזונה נכונה, עודפי עור יכולים לגרום למצבים של חוסר ביטחון, אי נוחות במצבים חברתיים ואי נוחות פיזית. תחום הרפואה האסתטית המתקדם מעניק לכך פתרון יעיל ביותר, והוא ניתוח להסרת עודפי עור, כך מתקבלת תוצאה אסתטית המתאימה לגזרה החדשה.

אז כיצד בדיוק מתבצע ניתוח הסרת עודפי עור לאחר ירידה במשקל, באילו מקרים נמליץ עליו ולאיזו תוצאה סופית ניתן לצפות מהניתוח? כל מה שרציתם לדעת, כבר מחכה לכם במאמר.

למי מתאים ניתוח הסרת עודפי עור?

אנשים שירדו במשקל באופן קיצוני, עלולים לסבול ממצבים של עור עודף. העור נמתח באופן קיצוני כאשר הם במשקל גוף גבוה, וברגע שהם משילים אותו, במקרים רבים העור פשוט לא מצליח להתאחות ולהתכווץ כראוי. כך נוצר מצב של עודפי עור במקומות שונים בגוף. הם עלולים להפריע הן מבחינה אסתטית והן מבחינה תפקודית.

בנוסף לירידה במשקל, הסרת עודפי עור יכולה להתאים לנשים שעברו לידות והנקות. בעת ההריון הבטן נמתחת פי כמה וכמה מעבר לצורתה המקורית. נשים רבות סובלות ממצב של עור רפוי מאוד באזור הבטן או הירכיים לאחר הלידה ובוחרות לעבור ניתוח להסרת עודפי עור.

סוגים שונים של ניתוח הסרת עודפי עור

במטרה להיפטר מעודפי העור הלא רצויים, ניתן לעבור ניתוח הסרת עודפי עור ממקומות שונים ורצויים בגוף. השם הכולל לניתוחים אלו הוא עיצוב הגוף. הניתוחים כוללים בין היתר עיצוב הבטן, החזה, ישבן, ירכיים, זרועות, ועוד. מטרתם של ניתוחים אלו היא לעצב ולפסל את הגוף תוך כדי הסרה של עור לא רצוי ומתיחת העור ליצירת מראה חטוב ומתאים לגזרה החדשה.

מתיחת בטן

בניתוחים להסרת עודפי עור מאזור הבטן, מבוצע סילוק עודפי עור ותת עור מדופן הבטן. במהלך הניתוח מתבצע הידוק שרירי דופן הבטן הרפויים במטרה לעצב בטן מתוחה והדוקה.

עיצוב זרועות

אזור הזרועות הוא מקום בו עודפי עור יכולים להישאר לאחר ירידה במשקל. בייחוד באזור היד האחורית. ניתוח הסרת עודפי עור נפטר מהעור הלא נחוץ ומעניק למטופל זרועות חטובות המשתלבות באופן נהדר עם המשקל החדש.

עיצוב ירכיים

הצרת היקף הירכיים והסרת עודפי הרקמה באזור. לאחר ירידה קיצונית במשקל, העור באזור הירכיים עלול להיות מדולדל ולהעניק מראה לא אסתטי. בניתוח הסרת עודפי עור ניתן לעצב את הירכיים ולהעניק להן מראה חטוב ומתוח.

הרמת חזה

נשים רבות שירדו במשקל גופן באופן משמעותי, עלולות לסבול ממצבים של שדיים נפולים. רקמת השומן שהייתה קיימת בשדיים נעלמה לאחר תהליך ההרזיה ונותרו שדיים נפולים. כחלק מניתוחי הסרת עודפי עור לאחר ירידה במשקל, ניתן לעבור גם הרמת חזה לעיצוב החזה מחדש.

אולי יעניין אותך גם: