ירידה משמעותית במשקל בעקבות ניתוח שרוול (או בדרכים אחרות, כולל דיאטה) משפרת במידה בלתי מבוטלת את המראה החיצוני ואיתו גם את הדימוי העצמי. יחד עם זאת, השלת הקילוגרמים הרבים מובילה בלא מעט מקרים גם לבעיה: עודפי עור.

עודפי העור, שמייצרים מראה רפוי ולא מחמיא, הם תוצאה של אובדן האלסטיות של העור וחוסר היכולת שלו להתכווץ כך שתהיה התאמה בינו לבין הגוף הרזה יותר. במרבית המקרים ההתייחסות לרקמות העור העודפות ולרפיון היא גם כאל בעיה פיזית: העודפים מובילים לקפלים, שתחתם נוצרות דלקות, ומאפיינים נוספים הם ריחות לא נעימים, קושי למצוא בגדים הולמים ולעתים גם כאבי גב בשל יציבה לא תקינה. במקביל למצוקה הפיזית, מתפתחת גם מצוקה רגשית של ממש – בגלל העובדה שגם לאחר השקעה של מאמץ רב לרדת במשקל ובחלק מהמקרים אף מעבר הליך כירורגי דוגמת ניתוח שרוול, התוצאות עדיין לא מספקות, ובמידה מסוימת המראה של הגוף מעוות. התחושה שעלול העור העודף ליצור היא שאין טעם להתאמץ וגם בלי הקילוגרמים המיותרים האדם מרגיש כי הוא עדיין שמן.

על-מנת להשלים את השינוי בעקבות ניתוח שרוול או כל ניתוח בריאטרי אחר (וגם דיאטה משמעותית), מומלץ לעבור טיפול אפקטיבי גם להסרת עודפי העור. כמו כן חשוב להפקיד את הפעולה החיונית בידיים מנוסות ומקצועיות במיוחד, כך שייבחר הטיפול המיטבי וכן הוא יבוצע באופן מושלם.

הסרת עודפי עור בהתאמה אישית

במסגרת ניתוח שרוול נכרת חלק הארי של הקיבה וליתר דיוק כ-90% ממנה. הוא מבוצע דרך מספר חתכים קטנים בבטן, מפחית בשיעור דרסטי את כמות המזון שניתן להכניס לקיבה וכן את הצורך לאכול ואת הרצון לעשות זאת. בממוצע מצליח ניתוח שכזה להפחית את כמות המשקל העודפת בכ-75% – וההשפעות שלו באות לידי ביטוי במגוון רחב של אזורים בגוף. בהתאם גם עודפי העור עלולים להיווצר במקומות שונים, ובפרט מוכרת התופעה של עור עודף בזרועות שנראות מידלדלות, עור עודף בירכיים, עודפי עור באזור הבטן, בגב ובישבן.

חשוב לציין כי לכל אדם מאפיינים ספציפיים ועל כן המפתח להשלמת הירידה במשקל בדרך למראה חטוב ומחמיא הוא התאמה אישית של הפתרונות להסרת העור העודף. בין ההליכים שניתן לבצע למעט מטרה זו: מתיחת פלג גוף עליון, הרמת פלג גוף תחתון, מתיחת בטן על סוגיה השונים, עיצוב ירכיים, הרמת ישבן ועיצוב זרועות.

לד"ר טלי פרידמן ניסיון רב בביצוע הניתוחים הנ"ל וכן טביעת עין מדויקת שמבטיחה אבחון מיטבי ואיתו בחירה מושכלת של הפתרון האידיאלי לכל מטופל ולכל מטופלת. הבחירה בין כל האפשרויות הקיימות נעשית מתוך ראיה כוללת, שאיפה ליצור מראה טבעי שהוא גם המחמיא ביותר האפשרי ואפשור זמן החלמה מינימלי.

מתיחת פלג גוף עליון

מתיחת פלג גוף עליון הינה הליך שמספק מענה מקיף ואפקטיבי לכל החלק העליון של הגוף. עודפי עור מוסרים מצדי החזה, מהגב ומהזרועות, ובמידת הצורך יבוצעו גם שאיבות שומן ממוקדות. אורך הניתוח משתנה בהתאם להיקפי רקמות העור המיותרות שכדאי להעלים ולמיקומים שלהן. ההחלמה כוללת שימוש בתחבושות אלסטיות למניעת נפיחות ולתמיכה באזורים המעוצבים מחדש, רמת הכאב נמוכה ולרוב ישנה רק תחושת אי נוחות מסוימת ותוך כשבוע עד שבועיים ניתן לחזור לשגרה כמעט מלאה (פרט לפעילות ספורטיבית אינטנסיבית, שאותה ניתן לבצע החל מחודש לאחר הניתוח).

הרמת פלג גוף תחתון

ניתוח הרמת פלג גוף תחתון, שנקרא גם בודי ליפט, הוא הפתרון המיטבי עבור נשים וגברים שסובלים מעור עודף ומרפיון עור בשיפולי הבטן, בירכיים, בישבן ובצדי האגן. במידת הצורך תשולב בהליך, לצד הסרת רקמות העור המיותרות, גם שאיבת שומן היקפית שבין השאר מעלימה את הצלוליט שישנו בירכיים העליונות. הניתוח מעצב היטב את אזור הירך הצידית ואת הבטן ומשפר משמעותית את מרקם העור באזור זה.

במרבית המקרים רמת הכאב נמוכה מאוד והמטופלים יכולים להתנייד עצמאי עם רמת אי נוחות מינימלית. נהיגה אפשרית תוך כשבוע, חזרה לעבודה משרדית תתבצע תוך עד שבועיים וכחודש לאחר הניתוח אפשר, ואף רצוי, לבצע פעילות גופנית כולל כזו אינטנסיבית.

מתיחת בטן והצרת היקפים

הליך נוסף שמהווה השלמה אידיאלית לתוצאות ניתוח שרוול או דיאטה מרשימה הוא מתיחת בטן והצרת היקפים. בניתוח זה ניתן מענה יעיל לעודפי העור בדפנות הבטן ובמקביל מוקדשת תשומת לב גם לטבור ולמצבורי שומן נקודתיים באזור. התוצאה: בטן מעוצבת ומחוטבת ומראה צעיר ומושך יותר לאזור כולו, כולל המותניים, הערווה והטבור, וקימורים שיוצרים חזות שובת לב.

אולי יענייך אותך גם