צמיחת חזה נשי אצל גברים בגילאים שונים, היא תופעה מוכרת אשר נקראת גניקומסטיה. תופעה זו עלולה להוביל לירידה בבטחון העצמי אצל גברים רבים, בליווי תחושות של מבוכה וחוסר נוחות. מגיל ההתבגרות והלאה, אפשר לפתור את הבעיה בניתוח אחד שמשנה את התמונה כולה. הנה כל מה שתצטרכו לדעת על גניקומסטיה – ניתוח הקטנת חזה לגבר.

מה היא גניקומסטיה ומה הן הסיבות להופעתה?

גניקומסטיה הינה למעשה התפתחות חריגה של רקמת שד אצל גברים. התפתחות של רקמת שד, עלולה להוביל לצמיחה של חזה אשר אינו פרופורציונאלי לגופם של גברים, ולרוב יגרום לגברים להתבייש ולהרגיש מבוכה בקשר לחזה ולנראות הכללית שלהם.

הסיבות לתופעה אינן תמיד ידועות ויכולות לנבוע מגורמים שונים כגון סיבות גנטיות, סיבות הורמונליות ואף לעיתים שימוש בתרופות מסוימות, שעלולות לעודד צמיחה באזור החזה.

באיזה שלבים וגילאים יכולה גניקומסטיה להופיע?

התופעה יכולה להופיע כפזיולוגית ב-3 קבוצות גילאים מרכזיות:

את הניתוח להקטנת חזה לגבר, ניתן וכדאי לבצע מגיל 16 ומעלה.

ניתוח הקטנת חזה לגבר

בדומה לניתוח הקטנת חזה לנשים, גם הניתוח להקטנת חזה לגברים נעשה תחת הרדמה כללית. משך הניתוח הוא לרוב בין שעה לשעתיים ומטרת הניתוח היא אסתטית בלבד. צריך להיות מוכן לניתוח. במהלך הניתוח, תתבצע שאיבה של השומן, הסרת עור עודף במידה וקיים ועיצוב החזה מחדש.

הפעולה של שאיבת השומן מתבצעת בעזרת החדרת צינורית דקיקה לרקמת השד, דרך פתח זעיר בעור שגודלו כמספר מ"מ בודדים. בתום הניתוח, האזור ייחבש באמצעות תחבושת אלסטית על מנת להוריד מעט את הנפיחות ולייעל את תהליך ההחלמה.

גם רקמת שד בלוטית ניתן לרוב להסיר דרך פתחי השאיבה. עם זאת במקרים קיצוניים בהם רקמת השדיים מאוד נוקשה וסמיכה, יהיה צורך להסירה בגישה פתוחה, בה למעשה חותכים סביב העטרה ודרך חתך זה מסירים את רקמת השד.  במידה וקיים כבר עודף עור היוצר מראה של קפל יהיה צורך להסירו בניתוח עם חתך ארוך לאוחב החזה ולהזיז את העטרה למיקום מתאים.

תהליכי ההחלמה מניתוח להקטנת חזה לגבר

כמו בכל ניתוח שמתבצע תחת הרדמה כללית, בתום הניתוח ישאר המטופל כשעה בהתאוששות, לאחריה צפוי להשתחרר לביתו בערה הניתוח או למחרת.

במשך הימים שלאחר הניתוח, תיתכן נפיחות, שינויים בתחושה באזור החזה, רגישות בחזה וחוסר נוחות כללית. לאחר כשבוע תחושות אלה פוחתות משמעותית, בשלב זה לובשים חגורה רפואית הדוקה על החזה, עימה יש להמצא גם בעת החזרה לנהיגה ולעבודה משרדית.

לפעילות פיזית מלאה ולספורט ניתן לחזור לאחר כחודש ובהדרגתיות. מהתוצאות הסופיות של הניתוח, תוכלו להתרשם באופן מלא החל ממספר חודשים אחרי הניתוח. יש לזכור שקצב ההחלמה הנו מאוד אישי.

ניתוח הקטנת חזה לגבר אצל ד"ר טלי פרידמן

בעידן של היום, ניתוחים אסתטיים לגברים הם כבר מזמן עניין שבשגרה. במידה ואתם עדיין מרגישים מבוכה או חוסר נוחות, או במידה שבא לכם לשמוע על הניתוח בפגישת ייעוץ – כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לקבוע אחת כזו במרכז הבינלאומי לעיצוב הגוף והפנים, בראשותה של ד"ר טלי פרידמן.

ד"ר פרידמן הינה כירורגית פלסטית בכירה אשר נחשבת ללא פחות מאמנית בתחומה. היא ניהלה את המרפאה לעיצוב הגוף במרכז הרפואי אסף הרופא, ומאז הקימה את המרכז הבינלאומי לעיצוב הגוף והפנים. היא מתרגמת את הניסיון העשיר ורב השנים שלה, לאלפי לקוחות מרוצים ומרוצות.