הגדלה והרמת חזה הוא ניתוח פלסטי משולב ומבוקש מאוד. בדרך כלל ההליך הכירורגי שנועד להפוך את החזה לבעל נוכחות מובהקת יותר מתבצע בעזרת שתלים – אבל כדאי לדעת שניתן ליהנות מתוצאות מרשימות ויפות גם בלעדיהם. בעמוד זה תמצאי מידע לגבי הרמת חזה או הגדלת חזה ללא שתלים, כך שתוכלי לבחון האם אופציה זו מתאימה גם לך.

באילו מקרים מתאימה הרמת חזה ללא שתלים?

מצב אחד שבו מתבצעת הרמת חזה ללא שתלים הוא כאשר השדיים גדולים מספיק (לטעמך, כמובן). אם הבעיה היחידה שמפריעה לך היא צניחה של החזה, אין שום צורך להוסיף שתלים והפעולה שתתבצע תהיה אך ורק הרמה – באמצעות הסרת רקמות עור עודפות, הקטנת העטרה אם יש צורך בכך והידוק השדיים כך שהם הופכים לזקופים יותר וניצבים בגאווה.

היתרונות של הרמת והגדלת חזה ללא שתלים

היתרון הראשון של הרמת/הגדלת חזה ללא שתלים הוא פשטות ההליך הכירורגי. מאחר שאין צורך בשתלים גם אין צורך ליצור עבורם כיס בבית החזה, ולכן הניתוח יימשך פחות זמן וגם תקופת ההחלמה מתקצרת. יתרון שני הוא המראה הטבעי שמתקבל. אמנם השתלים המודרניים מצליחים במקרים רבים לייצר תוצאות שנראות קרובות מאוד לטבעיות, אבל מבט ממוקד יזהה את השתלים. עבור מי שרוצה את המראה הטבעי ביותר שאפשר ובכל זאת להעניק נוכחות בולטת יותר לשדיים, ניתוח הרמת חזה (או הגדלת חזה) ללא שתלים הוא האופציה המומלצת. היתרון השלישי הוא החיסכון במחיר – בגלל שאין צורך לשלם עבור שתלים.

תכנון מוקפד במיוחד

תכנון הרמת/הגדלת חזה ללא שתלים חייב להיות מדויק במיוחד, משום שמדובר בתהליך עדין ואין את השתלים שימשכו אליהם את תשומת הלב. בהתאם ההחלטה החשובה ביותר היא המקום שבו תעברי את הניתוח, וליתר דיוק זהות הרופאה שבידיה תפקידי את החלום על חזה זקוף יותר ואולי גם גדול יותר.

תכנון הניתוח מתבצע בשיתוף המטופלת, על בסיס קשב רגיש לרצונות, לחלומות וגם לחששות. דגש חשוב נוסף הוא הבטחת ציפיות ריאליות, ובפרט לנוכח העובדה שלא נעשה שימוש בשתלים כך שכאמור היכולת להגדיל את החזה מוגבלת.

החלמה בעקבות ניתוח חזה ללא שתלים

הרמת/הגדלת חזה ללא שתלים כוללת פחות פעולות כירורגיות, ולכן ההחלמה בעקבותיה קצרה יותר: בדרך כלל לאחר כשבוע כבר תוכלי לחזור לשגרה מלאה, פרט להמלצה להימנע מפעילות גופנית מאומצת. סיבוכים אפשריים (ונדירים למדי) הם זיהום, דימום וא-סימטריה של החזה שמתקבל. גם אובדן תחושה בפטמה או בעטרה או נמק הן תופעות אפשריות אבל נדירות מאוד. בחודשיים הראשונים אחרי ניתוח חזה ללא שתלים יש להשתמש בחזייה ייעודית לתמיכה בתוצאות ההליך הכירורגי. המראה החדש והמרשים יותר נשמר לתקופה ארוכה מאוד.

אולי יעניין אותך גם