השנים, וגם אירועים שונים במהלך החיים ובפרט לידות ודיאטות משמעותיות, עלולים לגרום לצניחת החזה. בנוסף לשינוי במראה החיצוני, התוצאה עלולה להיות גם פגיעה של ממש בדימוי העצמי. מאחר שהשדיים הם מרכיב מרכזי בתפישת הנשיות של נשים רבות, התחושות עלולות להיות קשות במיוחד – ובמקרים אלה מומלץ לשקול לעבור הליך כירורגי שיהפוך את החזה שוב לזקוף. בעמוד זה תמצאי מידע מפורט על הניתוח, כך שתוכלי להבין האם הוא רלוונטי עבורך והאם גם את תוכלי לשדרג את חייך בזכותו.

למי מתאים ניתוח להרמת חזה ולמי לא?

על-מנת שתוכלי לדעת האם ניתוח הרמת חזה הוא אופציה שכדאי לך לשקול, את צריכה לשאול את עצמך מספר שאלות:

א. האם הבריאות הכללית שלי תקינה? (מחלות רקע שונות עלולות לסכן את מי שעוברת ניתוח פלסטי ובפרט כזה להרמת החזה)

ב. האם אני מתעתדת להיכנס להריון בשנים הקרובות? (הרמת החזה לא מונעת כמובן הריונות, ובמרבית המקרים יכולת ההנקה לא תיפגע, אבל השינויים הפיזיים המשמעותיים בדרך להבאת ילד לעולם עלולים לקלקל את התוצאות של ההליך הכירורגי)

ג. האם העור שלי אלסטי מספיק כדי לאפשר הרמת חזה? (באופן טבעי תשובה מוסמכת מתקבלת רק ממומחים מנוסים).

ד. האם אכן נדרשת הרמה של החזה?

השאלה האחרונה היא שאלה רגישה במיוחד. מצד אחד הרמת חזה ישנה התחושה הסובייקטיבית, ומי שמרגישה שהשדיים שלה נפולים תחווה גם ירידה של ממש בביטחון העצמי ובאיכות החיים. מצד שני, יש מצבים שבהם המציאות האובייקטיבית היא שניתוח לא יתרום באמת לשינוי המבוקש בחיים. מנתחת פלסטית אחראית תקפיד להמליץ על הרמת החזה רק כשבאמת הוא יניב תועלת, ובנוסף תוודא שהציפיות מהניתוח ריאליות.

ההיערכות להליך הכירורגי

חשוב לדעת שהרמת החזה תמיד מקטינה אותו במידה מסוימת ולכן ייתכן שבמסגרת תכנון הניתוח ההמלצה תהיה לשלב בו גם הנחת שתלים. אופציה נוספת היא שילוב של הרמת והקטנת חזה – וזאת משום ששדיים גדולים וכבדים עלולים לצנוח שוב.

בנוסף לסוגייה החשובה הנ”ל, היערכות לניתוח הרמת חזה כוללת גם בדיקות רפואיות ובהן צילום חזה, א.ק.ג, ממוגרפיה ובדיקות דם כלליות – על-מנת לוודא כשירות מלאה לעבור את ההליך הכירורגי.

כמו כן יש להימנע מכדורים ותוספים שמדללים את הדם במשך לפחות שבועיים, וכן לא לעשן בפרק זמן זה. עישון מקשה על הגוף להתאושש מניתוחים ומגדיל מאוד את הסיכון להצטלקות לא אסתטית. לא ניתן לעבור הרמת חזה בזמן מחלה, כולל קלה, ובמהלך וסת. יש להגיע לניתוח לאחר צום של 8 שעות.

החלמה בעקבות הרמת חזה

הרמת חזה אורכת בין שעתיים לשלוש ברוב המקרים. הניתוח מתבצע דרך חתך סביב העטרה וכולל איסוף של רקמות עור רפויות כך שהחלק התחתון של כל שד מורם כלפי מעלה. פעולה נוספת בחלק מהניתוחים היא הסרת רקמות עודפות. כשהחזה נפול מאוד, יתבצע חתך אנכי, מהעטרה כלפי מטה, עד לקפל התת-שדי. המטרה: לאפשר הידוק מרבי של המעטפת של השד.

תופעות הלוואי העיקריות הן כאב (לא חזק מדי) ויובש בעור באזור המנותח. סיבוכים אפשריים, אם כי נדירים, הם דימום, נמק באזור הפטמה, אובדן תחושה בשדיים (או דווקא רגישות מופרזת) וא-סימטריה.

לאחר שבוע שבו מומלץ לאפשר לגוף לנוח (אבל לא לשכב באפס מעשה כל היום!) ניתן לחזור לשגרה כמעט מלאה. בחודש הראשון יש לחבוש חזיית ספורט שתומכת בחזה וכמו כן יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת. דגש נוסף הוא לא לחשוף את אזור הניתוח לשמש.

אולי יעניין אותך גם: