בזכות ניתוחי חזה מתקדמים ושתלים חדשניים, ניתן כיום לבצע שינויים אסתטיים מדויקים ובעלי מראה טבעי. אולי את, או מישהי קרובה אליך, חפצה בשינוי גודל או צורת החזה שלך. זה כמובן נפוץ מאוד, במיוחד בימינו, ושכיח בקרב לא מעט נשים שניתוח חזה שיפר את הדימוי העצמי שלהן. כמו בכל ניתוח, ישנן כמה דרכים לבצע הרמת חזה, חלקן כוללות שתלים וחלקן לא. לפני הניתוח, חשוב להבין מהי הרמת חזה עם שתלים, כדי להתאים לך את הרמת החזה שתשיג את התוצאות הטובות ביותר.

איך אדע אם אני מתאימה להרמת חזה עם שתל?

ככל שאנו מתבגרות, מבנה החזה שלנו מושפע מלידות, הנקות, תנודות במשקל, והשפעות טבעיות של הגיל. ניתוח הרמת חזה עם שתל מיועד לנשים שמרגישות שהחזה שלהן גם נפול וגם מרוקן. בנוסף, במקרים בהם החזה אינו מרוקן אך קטן יחסית, מומלץ לשקול הכנת שתלים. הסיבה היא שהרמת חזה תמיד מקטינה במידה מסוימת את השד בשל הסרת עודפי עור.

הפרמטר הכי חשוב הוא ההרגשה שלך. אם את מרגישה שאיבדת את צורת החזה שהייתה לך ואהבת, את רוצה להחזיר אותו למראה המקורי שלו (או למראה אחר), זו סיבה טובה להתחיל את התהליך.

איך בוחרים שתל?

התהליך של הרמת חזה עם שתל מתחיל בפגישת ייעוץ עם כירורגית פלסטית. בפגישה תוכלי להביע את התחושות שלך ואת הציפיות שלך מהניתוח. הרופאה תבחן את מבנה השדיים כדי להתאים את הניתוח שיניב את התוצאות הטובות והטבעיות ביותר. ישנם היבטים רבים בבחירת השתל ואופן הניתוח, כך שמומלץ להתייעץ עם כירורגית פלסטית מומחית ומיומנת. השתל ייבחר לפי השאיפה של המטופלת, רמת הצניחה של החזה, גודלו, וגורמים נוספים שהרופאה תשקלל.

אילו הכנות יש לבצע לפני ניתוח להרמת חזה עם שתל?

לאחר פגישת הייעוץ, יש לבצע בדיקות רפואיות לקרא הניתוח הכוללות בדיקות דם, ממוגרפיה (למטופלות שעברו את גיל 40), ובדיקות נוספות בהתאם להחלטת הרופאה המנתחת. חשוב בנוסף לבצע הכנה רגשית שכוללת הבנה מלאה של השינוי האפשרי כמו גם הבנת מגבלות הניתוח.

בנוסף, יש להימנע מעישון החל מ-3 שבועות לפני הניתוח. העישון פוגע בזרימת החמצן בדם ומקשה על הגוף להתאושש מהניתוח. העישון משפיע גם על תהליך ההצטלקות ועלול להוביל לצלקות בולטות ולא אסתטיות. יש להפסיק ליטול מדללי דם כשבועיים או שלושה לפני הניתוח.

מהו מהלך ניתוח להרמת חזה עם שתל?

במקרים מסוימים ההליך מתבצע בשני שלבים, תחילה מבוצעת הרמת חזה ולאחר שהאזור מחלים תבוצע הכנסת שתלים. לרוב, הרמת חזה עם שתל מתבצעת בניתוח אחד, מה שמגביר את מורכבות ההליך ומצריך כירורגית פלסטית מומחית. הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה ונמשך בין שעתיים לשלוש.

מתי ניתן לחזור לשגרה אחרי ניתוח הרמה עם שתל?

תקופת ההחלמה מניתוח הרמה עם שתל היא בממוצע בין שבוע לשבועיים. בתום תקופה זו ניתן לחזור לעבודה ולשגרה מלאה, בתנאי שהעבודה אינה מצריכה פעילות גופנית עצימה. ישנם סיבוכים אפשריים הכוללים בעיקר דימום אל הכיס שבו מונח השתל, זיהום, ומצב שנקרא קופסית. דימום וקופסית מצריכים הליך כירורגי נוסף בעוד זיהום לרוב מצריך רק טיפול אנטיביוטי. על ידי ביצוע הניתוח אצל כירורגית פלסטית מומחית בעלת ניסיון תוכלו להפחית את הסיכוי לסיבוכים, ולהגדיל את הסיכוי לקבלת התוצאות ששאפתן אליהן.

אולי יעניין אותך גם: