פוסט אקנה

האקנה היא תופעה שמטרידה לא מעט בני נוער ומתבגרים ברחבי העולם. אך יש תופעה נוספת שמטרידה לא מעט אנשים וקשורה אף היא לאותם פצעי בגרות מציקים – פוסט אקנה. מה זה בכלל? איך ניתן לאבחן את התופעה? ומה היא דרך הטיפול החדשנית שתשכיח מכולנו את האקנה ואת סימניו לתמיד?

יש תופעות שנדמה שהן כאן להישאר ומלוות אותנו כבר שנים. אחת מאותן תופעות היא האקנה, או כמו שאומרים בעברית, חטטת. האקנה מופיע לרוב בגיל ההתבגרות אבל לא רק, הוא יכול בהחלט להופיע בגילים שונים של החיים ובאזורים שונים על הגוף.

אך גם אם עברתם את התקף האקנה האחרון שלכם לפני שנים רבות, או שמא רק עתה סיימתם את הטיפול בפצעון האחרון – האקנה עלול להשאיר סימנים, צלקות ומזכרות כואבות לתקופה שבטח תרצו לשכוח.

מה ההבדל בין אקנה לפוסט אקנה?

בשביל להבין מה זה פוסט אקנה, נחוץ להבין תחילה מה הוא בכלל אקנה.

אקנה, חצ'קונים או פצעונים הם למעשה כולם שמות לאותה התופעה. מדובר במחלת עור שנפוצה בעיקר בקרב מתבגרים ולרוב מתפתחת להיות דלקתית. אותם נגעי אקנה הם תוצאה של ייצור יתר של בלוטות החלב בזקיק השערה, מפאת השפעות הורמונליות ואחרות. הדלקת מתפתחת באותו אזור והתוצאות שלה הם אותם פצעונים מוכרים.

פוסט אקנה

פוסט אקנה, היא התוצאה שנשארת לאחר שהפצעונים והאקנה כבר נעלמו. היא למעשה השאריות שאותם פצעונים השאירו ויכולים לבוא לידי ביטוי בשלל צורות כמו למשל צלקות, חטטים, סימנים אדומים, נקודות, כתמים, שקעים שונים ובגדול – עור שאיננו אחיד.

חשוב להבין שעצם הופעת אותן צלקות שמוגדרות כפוסט אקנה, אינן ערובה לכך שהתקף אקנה אחר לא יגיע. לכן במקרים מסויימים מופיע אקנה 'פעיל' ודלקתי על גבי עור שסובל מפוסט אקנה. זה חשוב מכיוון שאי אפשר לטפל בפוסט אקנה, כל עוד יש עדיין נגעי אקנה פעילים באזור.

מה הן הסיבות להופעת התופעה?

בעוד שלחלק מהאנשים שסבלו בעבר מאקנה לא נותר שום סימן או מזכרת מאותה תקופה, לאנשים אחרים הסובלים מפוסט אקנה, יש בהחלט כמה מזכרות וצלקות והשאלה שעולה באופן טבעי היא למה? ומה ההבדל ביניהם? התשובה לכך טמונה לרוב בתקופה של התקף האקנה עצמו, במה שעשיתם או שלא עשיתם באותו הזמן.

הנה כמה מהגורמים העיקריים להופעת התופעה:

  • היעדר טיפול – התעלמות מאותם פצעונים, חוסר היגיינה באותם אזורים והיעדר טיפול מתאים בזמן, יכולים להשפיע על הנראות של האזור המודלק גם לאחר היעלמות הפצעים עצמם.
  • טיפול לא נכון – טיפול לא מקצועי, אצל אנשים שאינם מוסמכים ואשר כולל שימוש בחומרים שאינם מתאימים ועלולים לגרום נזק יותר מאשר תועלת, עלולים לעלות ביוקר גם שנים לאחר השימוש בהם.
  • טיפול עצמי – התעסקות עצמית לא נכונה עם אותם נגעי אקנה הכוללת בין היתר חיטוטים ונגיעות מרובות בנגעים, ניסיון 'לפוצץ' את הפצעונים, ניסיונות שונים להוצאת נוזלים או מוגלה וכדומה.

הטיפול המומלץ והיעיל ביותר

הגיע הזמן שלכם לטפל באקנה ובפוסט אקנה באופן מקצועי ובטוח אחת ולתמיד. זה בדיוק מה שתוכלו לעשות במרכז הבינלאומי לעיצוב הפנים והגוף בניהולה של ד"ר טלי פרידמן, שהינה כירורגית פלסטית בכירה אשר ניהלה את המרפאה לעיצוב הגוף במרכז הרפואי אסף הרופא.

במרכז תוכלו לטפל בפוסט אקנה בעזרת טכנולוגיה חדשנית הפועלת כפלטפורמת לייזר בעל שני אורכי גל. הכירו את ADVATX, המכשיר החדשני שיעלים ויטשטש את הצלקות, החטטים וכל הסימנים שנשארו מהאקנה, ושהגיע הזמן להיפרד מהם.