השימוש העיקרי בסיליקון במסגרת הרפואה האסתטית הוא אמנם כחומר גלם לשתלים להגדלת חזה – אבל גם כשהמטרה היא החלקת קמטים ניתן לנצל את האיכויות של הסיליקון. בעמוד זה תמצאו מידע על סוג הקמטים שהסיליקון יכול להעלים, על תהליך הטיפול ועל הדגשים החשובים כדי שהטיפול יהיה בטוח לחלוטין.

אילו קמטים ניתן להעלים עם סיליקון?

מילוי קמטים בסיליקון – ואולי השם המדויק יותר הוא החלקת קמטים עם סיליקון, שכן חומר זה לא משמש למילוי אלא להנעת תהליך שמתרחש באופן טבעי בגוף וגורם לטשטושם של קמטוטים, קמטים וחריצים – מתאים למחצית התחתונה של הפנים, ובפרט סביב הפה.

באזור זה הקמטים מוגדרים כסטטיים. הגורם להם הוא הידקקות רקמות העור, תהליך בלתי נמנע כשאנחנו מתבגרים, ולכך הסיליקון מסוגל לספק מענה אפקטיבי. בשליש העליון של הפנים הקמטים הינם קמטי הבעה, כלומר הסיבה להיווצרותם היא פעילות של השרירים – ובמקרים אלה הפתרון הוא הזרקת בוטוקס ולא סיליקון.

איך הסיליקון עוזר להחליק קמטים?

בניגוד לחומצה היאלרונית, סיליקון אינו חומר מילוי – אבל גם כך יש לו את היכולת להחליק קמטים.

מנגנון הפעולה הוא כזה: הסיליקון מדרבן את הגוף של המטופלים להגביר את קצב הייצור של חלבון בשם קולגן, וזאת על-מנת ליצור מעטפת סביב כל נקודה שבה ישנה נוכחות חדשה של סיליקון בעקבות ההזרקה. הקולגן הוא גם זה שאחראי ליצירת רקמות עור, ובאופן טבעי רקמות העור החדשות שנוצרות מתאפיינות במרקם חלק.

האם הסיליקון בטוח לשימוש?

כן.

אמנם בשלב מסוים היו פרסומים שהביעו חשש שמא מילוי קמטים בסיליקון עלול לגרום לפגיעות מסוימות, אבל כשעוברים את הטיפול אצל פלסטיקאים מיומנים ואחראיים, וכשישנה הקפדה על שימוש בסיליקון רפואי טהור ממקור איכותי – אין סיבה לדאגה, ואפשר לעבור את הטיפול בראש שקט לגמרי.

כמו כן תופעות הלוואי בעקבות ההזרקה קלות למדי. ייתכן כאב קל (שגם אותו ניתן לפוגג עם משככי כאבים במידת הצורך), עוד תופעה היא נפיחות, גם כן קלה ואשר מתפוגגת מעצמה, ואת שטפי הדם הנקודתיים אפשר להסוות עם איפור עד שהם חולפים.

כמה זמן נמשך הטיפול?

הזרקת הסיליקון לנקודות הנבחרות באזור שבו רוצים להחליק את הקמטים נמשכת זמן קצר מאוד. על-מנת להגיע לתוצאות אופטימליות יש צורך במספר מפגשים – ברוב המקרים בין 4 ל-8, בהתאם להיקף השינוי המבוקש ולאופן שבו מגיב הגוף של המטופל הספציפי לכל הזרקה.

דגש חשוב מאוד הוא הזרקה בשיטה שנקראת micro-drops. בשיטה זו כל הזרקה היא של כמות זעירה של סיליקון רפואי טהור שמגיע במרקם של ג'ל. היתרון שלה הוא מזעור הסיכון לסיבוכים והגעה לתוצאות מדויקות ומרשימות.

מאחר שהסיליקון הוא כאמור לא חומר מילוי, נדרשת סבלנות עד שהגוף משלים את ייצור הקולגן שכאמור מחליק את עור הפנים – אבל בזכות היתרון המשמעותי של הטיפול שעליו תוכלו לקרוא בפסקה הבאה, ההמתנה משתלמת.

היתרון המשמעותי של מילוי קמטים בסיליקון

הזרקת סיליקון לפנים מייצרת תוצאות מרשימות מאוד, וחשוב מכך – כאלה שמחזיקות מעמד מספר שנים (בניגוד לחומרי מילוי אחרים שנספגים בגוף תוך מספר חודשים עד שנה). בהתאם אמנם מדובר בתהליך ממושך יחסית, כאמור מספר מפגשים עם מרווח של כחודש עד חודש וחצי ביניהם (כדי שהמומחים לרפואה פלסטית יוכלו לבחון את השפעות ההזרקה הקודמת ובהתאם לתכנן את זו הבאה), אבל בסיומו מובטחת לכם מקסימום נחת ומראה שופע חיוניות למשך כמה וכמה שנים. 

אולי יעניין אותך גם: