ככל שאנחנו מתבגרים, עור הפנים שלנו הופך לרפוי יותר ויותר. זהו תהליך בלתי נמנע, שמשפיע כמובן על המראה החיצוני באופן כללי ועלול לפגוע גם בדימוי העצמי. על-מנת לנטרל את הפער בין העור הרפוי לבין תחושת החיוניות והמרץ שמאפיינים את בני ובנות ה-40-50 וגם ה-60 ואפילו בגיל מאוחר יותר, פותחו טיפולים אפקטיביים מאוד – על בסיס טכנולוגיות מתקדמות. בעמוד זה תמצאו הסבר מפורט על התהליך שמוביל לאובדן המוצקות של תאי העור, וגם על האמצעים לשקם את עור הפנים ולהחזיר לו את המראה המרשים.

קולגן – החלבון שאחראי על מוצקות העור

המרכיב שמקנה לעור הפנים את המוצקות שמאפיינת אותם בגיל צעיר הוא קולגן – חלבון שמהווה כ-80% מכלל החלבונים בפנים (וכ-6% ממסת הגוף באופן כללי).

הגוף שלנו מייצר את הקולגן לאורך כל החיים – אבל בקצב שהולך ופוחת החל מסביבות גיל 30. במקביל השפעות סביבתיות שאין כמעט דרך להימנע מהן לגמרי במציאות הנוכחית הורסים את הקולגן הקיים. בין הגורמים לכך: חשיפה לשמש (ובפרט מופרזת וללא אמצעי הגנה), תזונה מעובדת ו/או כזו שלא מספקת לגוף ויטמינים חיוניים, עישון ומתח נפשי.

השילוב בין הרס הקולגן הקיים לבין הירידה ביכולת הייצור של קולגן חדש מובילה באופן בלתי נמנע לרפיון של עור הפנים ולמראה מבוגר ועייף – כבר באמצע העשור הרביעי לחיים. כתוצאה מכך אפשר לראות נשים וגברים בגילאי 40-50 עם חזות זקנה, וללא מענה אפקטיבי, כלומר מיצוק עור הפנים באחת משיטות הטיפול החדשניות, המצב רק הולך ומחמיר.

מיצוק העור באמצעות גלי רדיו

מכשיר משוכלל שנקרא REACTION, ושהפעולה שלו מבוססת על גלי רדיו, מצליח לכווץ את סיבי הקולגן ובכך לחזק אותם. הדרך שבה גלי הרדיו מובילים לשינוי היא גירוי הפיברובלסטים (תאים מייצרי קולגן) בעומק העור בפנים (שכבת הדרמיס). בזכות מנגנון קירור חכם, הטיפול לא פוגע בשכבת העור החיצונית (האפידרמיס). 

 הרווח: התאים בעור הפנים הופכים למוצקים יותר. תועלת נוספת שמושגת בזכות שיגור גלי הרדיו לנקודות שנבחרו בקפידה ברחבי הפנים היא הגברת קצב הייצור של הקולגן (וגם האלסטין, חלבון שאחראי על גמישות העור), למרות הגיל, כך שהעור בפנים הופך להדוק וחלק יותר.

המכשיר הנ"ל, שקיבל את כל האישורים הדרושים (FDA, CE, מכון התקנים), מאפשר למצק את העור גם באזורים אחרים בגוף – מחשוף, צוואר, ירכיים, ישבן ועוד. הוא גם משפר את הפעילות הלימפטית וכך מסלק מהגוף שומנים ורעלים שהצטברו בו.

הטיפול אינו פולשני, לא גורם לתופעת לוואי משמעותיות ומיד לאחריו ניתן לחזור לשגרת החיים הרגילה. מספר המפגשים נקבע בהתאם למצב העכשווי של עור הפנים ולמראה המבוקש.

איך להפיק מקסימום תועלת מטיפול מיצוק עור הפנים?

ראשית, חשוב להפקיד את הפנים אך ורק בידיים מקצועיות – של כירורגית פלסטית מנוסה. סיבה אחת לכך שהיא שהידע המעמיק של אשת מקצוע כזו מבטיח את מיצוי הפוטנציאל של המכשיר המשוכלל שבעזרתו ממצקים את עור הפנים, וסיבה שנייה היא שעם רופאה בכירה אפשר לעבור את הטיפול הנ"ל בראש שקט באמת.

בנוסף, כדאי להקפיד על אורח חיים בריא: שינה מספקת, הגנה מהשמש ותזונה שמכילה ויטמינים ומינרלים חיוניים ובפרט ויטמין C ואבץ (שתומכים בתהליכי ייצור הקולגן) וכן ויטמין E (שמנטרל רדיקלים חופשיים שהורסים את הקולגן).

אולי יעניין אותך גם: