"50 זה השלושים החדש" הוא אחד המשפטים הפופולריים ביותר במאה ה-21, בעיקר בגלל שהוא משקף באופן מדויק את המציאות כיום. החיים לא מפסיקים בגיל חמישים, ולמעשה נשים רבות וגם לא מעט גברים מגלים את עצמם מחדש בשלב הזה של החיים ומתמלאים באנרגיות של התחדשות ורצון למצות כל יום. לפעמים נוצר פער בין התחושות הפנימיות לבין המראה החיצוני, ובפרט של הפנים. כדאי לזכור שגם אצל אנשים שרמת החיוניות שלהם גבוהה מתרחשים מתחת לעור הפנים תהליכים בלתי נמנעים – הרצועות שתומכות ברקמות העור נחלשות ומתרופפות וכתוצאה מכך הפנים מתארכות ונראו מבוגרות ועייפות, קמטוטים וקמטים צצים ברחבי הפנים והשומן התת עורי מתדלדל וגורם לאזורים מסוימים לקבל מראה שקוע וחסר נוכחות. 

הרפואה האסתטית מספקת מענה יעיל לתופעות הנ"ל, ומאפשרת לכל אלה שמרגישים בני ובנות 30 להיראות צעירים יותר ומובילה לשיפור דרמטי של החזות החיצונית ולסגירת הפער בינה לבין התחושות הפנימיות.

מראה צעיר יותר – וטבעי לחלוטין

הדגש החשוב ביותר לגבי ניתוחי מתיחת פנים בגיל 50, וגם לאחר מכן, הוא ליצור מראה טבעי. אישה בת 55 יכולה להרגיש בת 35 ולנצל את האנרגיות והחיוניות לשלל פעילויות מהנות – אבל אם היא תנסה להיראות בת 35 התוצאה תהיה מאולצת ולא מחמיאה. באופן דומה גבר בן 50 לא אמור להיראות בן 30, אלא פשוט צעיר יותר מכפי גילו, וזה בדיוק השינוי שמייצר ההליך הכירורגי כשהוא מתוכנן נכון ומיושם במיומנות.

ציפיות ריאליות

על-מנת להבטיח שביעות רצון אמיתית לאחר ניתוח מתיחת פנים, כירורגים פלסטיים מנוסים מקפידים לוודא שהציפיות של המטופלת או המטופל ריאליות. השינוי שמסוגלת לחולל מתיחת הפנים משמעותי מאוד – לאחריו המטופלים נראים צעירים בכעשור ביחס למראה לפני הניתוח – אבל אי אפשר להתעלם מהפיזיולוגיה והאנטומיה של הפנים, כך שיש גם מגבלות. בנוסף כאמור ניסיון להיראות צעירים מדי מוביל לתוצאה לא מחמיאה, כך שחשוב להקדיש זמן במהלך המפגשים המקדימים גם לתיאום ציפיות.

איך מתוכננת מתיחת פנים בגיל 50?

על-מנת להגיע למראה המבוקש מצד המטופל או המטופלת, הבסיס הוא קשב רגיש – לאופן שבו הם מתארים את המצב הנוכחי, לתשובה שלהם לשאלה למה בעצם הם מבקשים לעבור ניתוח מתיחת פנים וגם לאופן שבו הם מתארים את המראה האידיאלי מבחינתם ובעצם את החלום (כשכאמור כבר בשלב זה יונחו כל הקלפים על השולחן ויובהר שלא כל חלום ניתן להגשמה מלאה – השינויים שכן ניתן לבצע מספקים תועלת מספיק גבוהה גם ככה).

בחלק מהמקרים המטופלים מתבקשים להציג תמונות שלהם בגילאים צעירים יותר, כדי להעניק פרספקטיבה לתהליך ולסמן את הכיוונים הרצויים לניתוח.

החלמה בעקבות ניתוח מתיחת פנים בגיל מבוגר

באופן טבעי ככל שאנחנו מתבגרים, כך קשה יותר לגוף להתאושש אחרי אירועים משמעותיים לרבות הליך כירורגי מקיף כמו ניתוח מתיחת פנים. יחד עם זאת אנשים בריאים וחיוניים יצלחו את התהליך בלי קשיים חריגים, וכבר לאחר 10 ימים עד שבועיים יוכלו לחזור לשגרה מלאה כמעט לגמרי (פרט לצורך להימנע ממאמצים גופניים).

על-מנת לעזור לגוף לחזור לעצמו יש להימנע מעישון, ועוד המלצה אחרי מתיחת פנים בגיל 50 (או מבוגר יותר, כמובן) היא לשמור על תזונה מאוזנת וכך לשמר את הישגי ההליך הכירורגי.