ניתוח הקטנת חזה לגבר – כל מה שרציתם לדעת על גניקומסטיהחזה מוגדל פוגש גברים רבים במהלך חייהם, בעיקר בגיל ההתגברות. לתופעה זו קוראים גניקומסטיה, היא נפוצה ולרוב אינה מסכנת. הפגיעה העיקרית של גניקומסטיה היא אסתטית, ומשפיעה על ביטחון עצמי ואינטראקציות חבריות. אם אתם חווים גניקומסטיה, תדעו שאתם לא לבד, ושניתן לפתור את הבעיה במהירות וביעילות בעזרת ניתוח הקטנת חזה לגבר.

 

מהי גניקומסטיה?

מקור המילה גניקומסטיה הוא מיוונית, גיניקו – אישה, מסטיה -שד, כלומר שדיים של אישה. לגברים כמו לנשים יש רקמת שד. גניקומסטיה היא מצב שבו ישנה התפתחות חריגה של רקמת השד אצל גברים. השומן ורקמת השד שמצטברים יכולים להתבטא בטווח רחב החל מבליטה קלה ועד לחזה גדול המזכיר חזה נשי. במקרים רבים גניקומסטיה מופיעה בגיל ההתבגרות עקב עלייה בכמות ההורמונים ונעלמת באופן טבעי לאחר מכן. גורמים נוספים שעלולים להוביל לגניקומסטיה הם עודף משקל, תרופות שונות, שימוש בסמים ובמקרים נדירים גם גידולים סרטניים. גברים שמבנה החזה שלהם אינו מתאזן ומפריע להם בשגרת היומיום, יכולים לפתור את הבעיה בעזרת ניתוח הקטנת חזה לגבר.

כיצד מתבצע ניתוח הקטנת חזה לגבר?


ישנן כמה שיטות לביצוע ניתוח הקטנת חזה לגבר. על מנת לקבוע את שיטת הניתוח שתוביל לתוצאות הטובות והמדויקות ביותר יש להתייעץ עם כירורגית פלסטית בכירה. הרופאה תבחן את כמות רקמת השד, את עודפי העור שהצטברו, ותשמע את התוצאות שאליהן המטופל שואף.

הניתוח מתבצע בהרדמה כללית ואורכו הוא בין שעה לשעתיים. במהלך הניתוח, תחילה תבוצע שאיבת שומן באמצעות החדרת צינורית דקה לרקמת השד. במצבים מסוימים ניתן לשאוב את השומן על ידי חתך קטן סביב עטרת הפטמה. במצבים בהם ישנם עודפי עור משמעותיים תבוצע הסרת עודפי עור. בסיום השאיבה והסרת עודפי העור הכירורגית תבצע עיצוב של החזה ותפרים תוך עוריים נספגים.

החלמה מניתוח הקטנת חזה לגבר


ככלל, ההחלמה מניתוח הקטנת חזה לגבר אינה ארוכה, אך כמו בכל ניתוח ישנם כאבים ותופעות לוואי אחריו. בסיום הניתוח המטופל ישהה כשעה בהתאוששות. לאחר שהתעורר בהדרגתיות מההרדמה הוא יועבר להשגחה של כמה שעות עד יממה. כל זה על מנת לוודא שמצבו הרפואי תקין ויציב. ברוב המקרים ניתן לחזור לעבודה תוך מספר ימים עד שבוע. בפרק זמן זה יש לחבוש חגורה אלסטית שמונעת הצטברות נוזלים ומסייעת להחלמה.

בימים שלאחר הניתוח ישנה רגישות בחזה וככל הנראה גם נפיחות. ישנם תופעות לוואי שלעתים חשים לאחר הניתוח. הן רגישות יתר בחזה, חוסר תחושה בחזה, וצלקות בולטות (מטשטשות עם הזמן). תופעות אלה שכיחות וחולפות מעצמן בהחלמה. במקרים נדירים עלולים להתפתח סיבוכים כמו דימום, פיגמנטציה בפטמות, הצטלקות לא מוצלחת, א-סימטריה בחזה, וזיהום.

תוצאות הניתוח


כאשר ניתוח הקטנת חזה לגבר מבוצע על ידי כירורגית פלסטית בכירה, לרוב התוצאות מיטיבות עם המטופל ופוגשות את התוצאה אליה שאף. את תוצאות הניתוח הסופיות ניתן לראות לאחר כחצי שנה כשרקמות השד מסיימות להתרפא. על מנת להגביר את הסיכוי לתוצאות הטובות ביותר מומלץ לבחור בקפידה את הכירורגית שתנתח אתכם. ד"ר טלי פרידמן היא כירורגית פלסטית בכירה. ד"ר טלי פרידמן עתירת ניסיון שבא לידי ביטוי בהתאמה אישית של הטיפול, וליווי אישי מסור ומקצועי. אם אתם סובלים מגניקומסטיה, בזכות ניתוח הקטנת חזה לגבר תוכלו לחזק את הביטחון העצמי ולהרוויח את החזה שחלמתם עליו.

 

אולי יעניין אותך גם: