ירידה רבה במשקל היא הישג מרשים שדורש תהליך ארוך, התמדה וסבלנות. השלת המשקל העודף מפחיתה באופן משמעותי את הסיכון למחלות ומשפרת את אורח החיים באופן כללי. עם זאת, לעתים קרובות, אנשים שיורדים במשקל באופן משמעותי נותרים עם עור עודף רב. עודפי העור עלולים להשפיע באופן שלילי על המראה החיצוני ועל תחושת הדימוי העצמי. התקדמות הטכנולוגיה בתחום הכירורגיה הפלסטית והרפואה האסתטית מעניק פתרונות מגוונים להסרת עודפי עור.

במאמר זה נדבר על עודפי עור, כיצד הם נוצרים ואיך נטפל בהם באופן היעיל ביותר.

מהם עודפי עור וכיצד הם נוצרים?

הגוף שלנו עובר שינויים רבים במהלך החיים. ירידה במשקל, לידות והנקות בקרב נשים, שינויים מגורמים חיצוניים כמו אורח חיים, הרגלים, ועוד. עם הזמן ובעקבות הגורמים השונים שציינו, העור הופך רפוי, מאבד מהאלסטיות שלו ונראה פחות חיוני. מתקבל מצב של עודפי עור באזורים שונים בגוף. לרוב, הם יופיעו בבטן התחתונה, הירכיים, צדי הגוף, הגב והזרועות.

השכבה הפנימית ביותר של העור שלנו מורכבת מחלבונים – קולגן ואלסטין. הקולגן מספק לעור את התחושה המוצקה, החוסן, העמידות הגבוהה והמראה הצעיר שלו. האלסטין מספק גמישות, מסייע לעור להישאר הדוק ומתוח ולהתכווץ למקומו באופן טבעי. במהלך עליה במשקל או הריון, העור מתרחב על מנת לפנות מקום לצמיחה המוגברת של הבטן וחלקים אחרים של הגוף. במקרים רבים העור לא מצליח להתכווץ חזרה למיקום הקודם שלו ונוצר מצב של עודפי עור במקומות שונים בגוף.

זרועות לאחר הרזיה, מיצוק העור - עודפי עור

איך להיפטר מעודפי עור: שיטות מתקדמות להסרת עור רפוי

קיימות שיטות שונות להסרת עודפי עור. ההליך יכול להתבצע באזורים נבחרים בגוף, בהתאם למצבו האישי של כל מטופל. הסרת עודפי עור כוללת לרוב סילוק של העור העודף, שאיבת שומן קלה ומתיחה של העור תוך עיצוב הגוף מחדש, למראה אסתטי וחטוב יותר. הניתוח מתבצע על ידי רופא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית.

ריכזנו עבורכם כמה מהשיטות הפופולריות להסרת עודפי עור:

הסרת עודפי עור באזור הבטן

ניתוח הסרת עודפי עור בבטן מיועד עבור אנשים המעוניינים לעצב מחדש את הבטן שלהם, כאשר תזונה וספורט לא מאפשרים להגיע לתוצאה הרצויה. החתך מבוצע מספר סנטימטרים מעל המפשעה, תחת קו הביקיני וניתן להסתירו בקלות. הניתוח אידאלי עבור נשים לאחר הריונות ולידות או אנשים שירדו במשקל באופן קיצוני ונותרו אצלם עודפי עור רבים באזור הבטן. 

הסרת עודפי עור בזרועות

עודפי עור בזרועות יכולים להיווצר בעקבות גורמים שונים כמו ירידה דרסטית במשקל, פגעי הזמן או נטייה גנטית. הניתוח משלב מתיחת עור בזרועות, הסרת שומן עודף ועיצוב מחדש של מבנה הזרועות. כאשר עודפי העור הם יחסית מעטים, ניתן למקם את החתך בבית השחי. בהסרת עודפים גדולים יותר החתך ממוקם בחלק התחתון של הזרוע.

מתיחת ירכיים להסרת עודפי עור

הצרת היקף הירכיים והסרת עודפי הרקמה באזור. לאחר ירידה קיצונית במשקל, העור באזור הירכיים עלול להיות מדולדל ולהעניק מראה לא אסתטי. בניתוח הסרת עור רפוי ניתן לעצב את הירכיים ולהעניק להן מראה חטוב ומתוח.

אולי יעניין אותך גם: