ניתוח הרמת גבות הוא הליך אפקטיבי מאוד שמחזיר גבות שצנחו למיקום המתאים להן ובכך משפר את מראה אזור העיניים באופן כללי. על-מנת להבטיח מקסימום שינוי לטובה ניתן לשלב עוד טיפולים אסתטיים בפנים – בעמוד זה תמצאו מידע מפורט על כל האפשרויות הניצבות בפניכם.

הרמת גבות ועפעפיים עליונים

במקרים רבים צניחת הגבות מתרחשת במקביל לצניחת העפעפיים העליונים, ולנוכח הקרבה בין שני האיברים והחיבור ביניהם כדאי לבצע ניתוח משולב, כלומר הרמת גבות ועפעפיים גם יחד. אם מידת הצניחה של הגבות נמוכה יחסית, ניתן לבצע את ההרמה שלהן דרך החתכים המשמשים את המנתח/ת הפלסטי/ת להרמתם של העפעפיים העליונים ולהפריד את הרקמות שמתחת לגבות. לעומת זאת אם מידת הצניחה משמעותית יותר, יידרש חתך נוסף, בקו השיער, כדי לאפשר הרמת גבות אפקטיבית (על בסיס הפרדה של רקמות עור במצח מהרקמות הרכות שמתחת, עד קו הגבות, הרמת שולי הגבות וקיבוע מחודש של הרקמות הרכות).

מידת הצניחה של הגבות נמדדת בהתאם למיקום הקצה החיצוני שלהן (זה שקרוב לרקות) ביחס לקצה הפנימי (הסמוך לאף) – ככל שהחלק החיצוני נמוך יותר מזה הפנימי, הצניחה משמעותית יותר וכאמור נדרש תיקון רחב יותר. עוד כדאי לדעת שבמקרים רבים ניתוח הרמת עפעפיים עליונים וגבות, שנמשך כשעה וחצי, לא “רק” משפר את האסתטיקה אלא גם פותח את שדה הראייה בזכות הרמתם של העפעפיים.

ניתוח הרמת גבות והזרקת חומצה היאלרונית

הרמת גבות בניתוח משפרת משמעותית את המראה של אזור העיניים כולו, בין אם הורמו גם עפעפיים ובין אם הורמו “רק” גבות. יחד עם זאת הניתוח לא מספק מענה לבעיה אחרת שנוצרת עם השנים באזור זה – שקעים מתחת לעיניים ולעתים גם באזור הרקות. שקעים אלה יוצרים גם כן מראה מבוגר ומותש, וכדי לטפל בהם באפקטיביות כדאי לבצע הזרקת חומצה היאלרונית (חומר שמיוצר בגוף שלנו באופן טבעי, אבל הכמות שלו פוחתת ככל שאנחנו מתבגרים).

אגב, ניתן גם לבצע הרמת גבות בעזרת החומצה ההיאלרונית, וזאת במקרים שבהם צניחת הגבות לא נובעת מהתרופפות הרצועות שתומכות בגבות אלא היא תוצאה של הידלדלות שכבת השומן התת עורי באזור הגבות. עוד אופציה של הרמת גבות ללא ניתוח היא בעזרת חוטים, אבל יש לקחת בחשבון שבעוד ניתוח מייצב את הגבות במיקומן החדש לאורך שנים רבות, פרק הזמן שבו מחזיקות מעמד תוצאות ההזרקה של החומצה ההיאלרונית או טיפול הרמת גבות בחוטים הינו מוגבל יחסית.

הרמת גבות ובוטוקס

מאפיין נוסף של פנים בגיל מבוגר הוא ריבוי קמטי הבעה בחלק העליון של הפנים – בין הגבות, במצח ובצדי העיניים. הרמת גבות מחזירה אותן למיקום שמתאים להן יותר, אבל לא משנה את מצב הקמטים, ועל-מנת ליצור הלימה בין מראה הפנים מבחינת מיקום הגבות לבין המראה שלהן מבחינת מרקם העור ומידת ההתקמטות, ישנם מצבים שבהם מומלץ לבצע הזרקת בוטוקס. הבוטוקס מנטרל פעילות של שרירים מסוימים שהם אלה שמייצרים את אותם קמטי הבעה, ועל כן משנה גם כן את מראה הפנים לטובה.

מתיחת פנים

במצבים שבהם לא רק הגבות צנחו אלא ניכרת צניחה של רקמות עור באזורים שונים של הפנים, הפתרון הנכון הוא מתיחת פנים כוללת ובמסגרתה גם הרמתן של הגבות. ניתוח מתיחת פנים מוביל באופן טבעי לשינוי משמעותי מאוד ותוצאותיו נשמרות לאורך שנים רבות.

אולי יעניין אותך גם: