ניתוחים – גם כאלה שמתבצעים מסיבות רפואיות וגם כאלה שהמטרה שלהם אסתטית – משאירים בעור צלקת. זוהי תופעה בלתי נמנעת שעלולה לפגום בדימוי העצמי של האדם. במקרים מסוימים צלקות אף מובילות להימנעות מבילויים שונים, אינטראקציות חברתיות וסיטואציות נוספות שבהן הצלקת בולטת לעין. הפתרון, כמו במקרים רבים אחרים הוא שימוש בלייזר, שמאפשר לטשטש צלקות ניתוחיות ובכך לשפר את איכות החיים. בפרט מושגת תועלת מרבית במקרים שבהם הטיפול מבוסס על מכשור מתקדם ועל הבקיאות המקצועית של כירורגית פלסטית מנוסה. בעמוד זה תמצאו מידע על טשטוש צלקות בלייזר ועל אופן הטיפול ועל השינוי שהוא מייצר.

טשטוש צלקות בלייזר - איך מטפלים בצלקות

סוגי צלקות ניתוחיות שניתן לטשטש עם לייזר

הליכים כירורגיים, גם ההכרחיים וגם האלקטיביים, כלומר אלה שבוצעו ביוזמת המנותחים, מבוססים על חתך בעור שדרכו הרופאים מבצעים את הפעולות הנדרשות לריפוי או לשיפור האסתטיות. על-מנת לאחות את אותה פציעה, הגוף מגביר את קצב ייצור הקולגן – חלבון שאחראי על יצירת רקמות עור. סיבי הקולגן החדשים מאפשרים את סגירת החתך, פעולה שהיא כמובן הכרחית על-מנת למנוע חדירת זיהומים שונים לגוף. 

רקמת העור החדשה שונה מהעור הקיים מכל הבחינות: הרכב, צורה, גוון ומרקם ולכן היא מתבלטת לעין וזוהי בעצם הצלקת. שני הסוגים העיקריים של צלקות ניתוחיות שבהן צריך לטפל הם הצלקת ההיפרטרופית והצלקת הקלואידית. 

צלקת היפרטרופית היא צלקת מורחבת ומוגבהת שמתאפיינת בגוון אדום ובדרך כלל גם גורמת לגרד. צלקת קלואידית היא צלקת בולטת במיוחד, בשרנית, מוגבהת מעל לעור סביבה, נוקשה וגם מכאיבה. בעזרת הלייזר ניתן לטשטש, להבהיר ולהשטיח את שני סוגי הצלקות.

איך משפיע הטיפול בלייזר על הצלקת?

טיפול בלייזר לטשטוש צלקות מסייע להשטיח, לדקק ולהבהיר את הצלקת ולהפחית אדמומיות. בנוסף העור באזור המצולק הופך לגמיש יותר ובכך נחסכת מהאדם הנוקשות שגורמת גם לכאב.

במרבית המקרים טשטוש צלקות ניתוחיות מפחית את מידת הנראות שלהן לעין בכ-70-80% ואף למעלה מכך. למעשה יש גם מצבים שבהם הצלקת נעלמת כמעט לגמרי ובכל מקרה מפסיקה להוות גורם מגביל או מתסכל מבחינת האדם.

כיצד מתבצע טשטוש צלקות בלייזר?

טשטוש צלקות ניתוחיות באמצעות לייזר הוא טיפול פשוט יחסית ובטוח לחלוטין – כשמדובר כמובן על מכשיר שקיבל את כל האישורים ועל הפעלתו ע”י אשת מקצוע מיומנת. הטיפול כולל שיגור קרני לייזר באורך הגל המתאים אל האזור המצולק. זו גם הסיבה לחשיבות הבחירה הנכונה בכירורגית פלסטית, שתדע לאבחן במדויק את סוג הצלקת ולהתאים לה את אורך הגל האופטימלי.

הטיפול עצמו נמשך זמן קצר יחסית, ולאחריו ניתן לחזור באופן מידי לשגרת היומיום. בחלק מהמקרים יש צורך ביותר ממפגש אחד. עוד כדאי לדעת שקרני הלייזר פוגעות באופן מבוקר בשכבת עור עמוקה ובמקטעים מדויקים. בזכות עובדה זו תוצאות הטיפול מרשימות במיוחד, כשבנוסף לטשטוש הצלקות מושג שיפור במרקם העור ובמידת המוצקות שלו, וכמו כן הוא הופך לחלק יותר.

יתרון נוסף של מכשירי לייזר מתקדמים הוא שניתן באמצעותם לטשטש צלקות גם אצל אנשים בהירי עור וגם אצל בעלי ובעלות עור כהה.

אולי יעניין אותך גם: