לפני ואחרי - ניתוח פניםמתיחת פנים היא אחד הניתוחים הפלסטיים המורכבים ביותר – וגם האפקטיביים ביותר. השינוי שמושג בזכות ההליך הכירורגי משמעותי מאוד גם בזכות הפעולות שמתבצעות במהלכו בכל חלקי הפנים, וגם בצוואר, וגם לנוכח התפקיד המרכזי של הפנים במראה החיצוני. באופן טבעי יש לא מעט שאלות סביב הניתוח, ואם גם אתם שוקלים לעבור מתיחת פנים – כל מה שצריך לדעת לקראת התהליך מפורט כאן בעמוד.

קהל היעד

מתיחת פנים מתאימה לנשים ולגברים שמרגישים כי קיים פער ניכר בין החזות החיצונית לבין התחושות הפנימיות. בהקשר זה כדאי לדעת שבפנים מתרחשים תהליכים שונים, בלתי נמנעים, אשר משנים את המראה והופכים אותו למבוגר – בזמן שהאדם עדיין מרגיש, ובצדק, צעיר. לעיתים מורגש הפער הנ"ל בגיל 40-45, ולפעמים בשלבים מאוחרים יותר של החיים. בכל מקרה הניתוח מתוכנן בהתאמה מדויקת למאפיינים הספציפיים של המטופל או המטופלת, והתוצאה תהיה מראה צעיר יותר וחיוני יותר.

דגש נוסף מבחינת קהל היעד הוא בריאות תקינה. על-מנת לוודא שהניתוח לא עלול להזיק לאדם מתבצעות בדיקות דם ובדיקות נוספות בהתאם למצב הרפואי של כל מטופל ומטופלת.

מהות מתיחת הפנים

ניתוח למתיחת הפנים מתבצע דרך חתכים עדינים סביב אפרכסות האוזניים. המטרה היא להרים רקמות עור שצנחו (עקב התרופפות הרצועות התומכות), הידוק העור (לרבות הסרת רקמות עודפות) והידוק שרירים רלוונטיים. במידת הצורך תנוצל ההזדמנות גם לטובת שאיבת שומן קלה באזור הצוואר העליון.

הניתוח כרוך בהרדמה מלאה. נטרול הפער בין הדמות הנשקפת מהמראה לבין ההרגשה הפנימית משפיע על הדימוי העצמי והביטחון העצמי, ועל כן בסבירות גבוהה ישנה לטובה את הבעות הפנים. יחד עם זאת חשוב להדגיש כי הניתוחים המודרניים עצמם לא משפיעים ישירות על ההבעה (בניגוד למתיחות פנים שבוצעו לפני 20-30 שנים, ושהובילו בחלק מהמקרים להבעה קפואה).

החלמה

שדרוג משמעותי לטובה מחייב כאמור פעולות יסודיות ומקיפות בפנים, ולכן מדובר בניתוח מורכב שמחייב בדרך כלל אשפוז ללילה אחד ובכל מקרה פינוי זמן גם להחלמה בבית. בשבוע הראשון עלולים להיות כאבים, שטפי דם נקודתיים, מתח בפנים ובעיקר נפיחות סביב העיניים, בצוואר ובאזורים נוספים. לאחר כשבוע נוסף אפשר לחזור לעבודה, אבל יש להימנע מפעילות פיזית מאומצת במשך כחודש נוסף. ביקורת במרפאה מתבצעת במהלך השבועיים הראשונים אחרי הניתוח, ויש לדווח על כל תופעה חריגה.

תוצאות ניתוח מתיחת פנים

מתיחת פנים מובילה כאמור לתוצאה משמעותית מאוד – המטופלים והמטופלות מדווחים על מראה צעיר בכעשור בהשוואה למצב לפני הניתוח. עוד לפני הניתוח, במהלך מפגש הייעוץ, מושם דגש רב על יצירת ציפיות ריאליות כך שהאדם יודע בדיוק מה מצפה לו ומהו השינוי שיושג.

החתכים ממוקמים מאחורי האפרכסות של האוזניים כך שהצלקות לא בולטות לעין. חשוב להדגיש שנדרשת סבלנות מסוימת עד שהשינוי מושלם – בדרך כלל כ-3-4 חודשים. לאחר מכן הטבע ממשיך לעשות את שלו, ובפנים ממשיכים להתרחש תהליכים שבגללם המראה משתנה ומתבגר, אבל נקודת המוצא הטובה יותר ממשיכה כמובן לבוא לידי ביטוי. מומלץ לשמור על אורח חיים בריא כדי למנף את הניתוח ולשמר את התוצאות המעולות שלו לטווח ארוך במיוחד.


אולי יעניין אותך גם