ניתוחים פלסטיים הופכים משנה לשנה לנפוצים יותר ויותר. התוצאות שלהם מרשימות מאוד, ובמיוחד כשמפקידים את הפנים, החזה או איברים אחרים בגוף בידיים מקצועיות ומנוסות. המלצתי היא לתת תשומת לב מלאה גם להכנה נכונה לקראת הניתוח, התוצאה תהיה חוויה נעימה עוד לפני השינוי המשמעותי לטובה במראה החיצוני – ובעמוד זה תמצאו מידע מפורט לגבי המרכיבים השונים של ההיערכות לקראת פגישת הייעוץ.

ציפיות ריאליות

מרכיב אחד חשוב במיוחד בהכנה לפני ניתוח פלסטי הוא תיאום ציפיות. כל ניתוח פלסטי – מתיחת פנים, הרמת חזה, מתיחת בטן, שאיבת שומן, הגדלת חזה, ניתוח אף וכו' – עשוי לחולל פלאים, אבל במקביל ישנן גם מגבלות אנטומיות. בהתאם הליך כירורגי, גם כשהוא מבוצע ע"י מנתחים פלסטיים מנוסים מאוד, לא יכול לממש חלומות לא ריאליים. חשוב לוודא שהציפיות מתוצאות הניתוח הן כאלו שניתן לממש אותן, ושישנה בשלות רגשית כמתחייב מתהליך משמעותי כמו ניתוח פלסטי.

בדיקות רפואיות

ניתוחים פלסטיים מחייבים גם בריאות תקינה, כך שהגוף יוכל לעמוד בהליך הכירורגי ולהתאושש כהלכה. לקראת כל ניתוח פלסטי יש לבצע בדיקות דם מקיפות, כולל תפקודי קרישה, ובדיקות נוספות נחוצות עשויות להיות א.ק.ג, צילום חזה וממוגרפיה – בהתאם לניתוח הספציפי ולגיל של המנותח או המנותחת. כשישנן מחלות רקע, נדרשת גם חוות דעת של הרופא המטפל בהן כדי לוודא שהן לא מייצרות סכנה מיותרת.

עבור מי שנוטלים תרופות שיש להן אפקט נוגד קרישה – למשל קומדין או אספירין – ההיערכות לניתוח כוללת התייעצות עם רופא משום שרצוי להפסיק את נטילת התרופות למשך שבועיים-שלושה, אבל רק בתנאי שאין בכך סכנה.

הפסקת עישון

ניקוטין וכימיקלים מזיקים אחרים שנמצאים בסיגריות פוגמים במידה ניכרת ביכולת של הגוף להתאושש אחרי הליך כירורגי. סיכון נוסף עקב עישון הוא הצטלקות בולטת ולא אסתטית. בהתאם ההמלצה היא להפסיק לעשן, לפחות כ-3 שבועות לפני מועד הניתוח, וכמובן שגם בשבועות הראשונים שאחרי הניתוח יש להימנע מהרגל זה. למעשה, ניתוח פלסטי הוא הזדמנות להיגמל מסיגריות, וכך ליהנות מעוד תועלת מעבר לשיפור המראה החיצוני.

מפגש עם רופא מרדים

הכנה לפני ניתוח פלסטי שמתבצע תחת הרדמה מלאה כוללת גם מפגש עם הרופא המרדים. מפגש זה נועד לאפשר לרופא המרדים לתכנן את ההרדמה, בהתאם למאפיינים הספציפיים של כל מטופל או מטופלת. בנוסף זוהי גם הזדמנות למטופלים לשאול כל שאלה שעולה בדעתם, ולשתף בחששות לקראת ההרדמה. עוד מרכיב בהכנה לפני ניתוח שמחייב הרדמה מלאה הוא צום של מספר שעות, לרוב בין 4 ל-8.

רכישת ציוד לתקופת ההחלמה

בחלק מהניתוחים הפלסטיים מומלץ להיעזר באביזרים שונים כדי לתמוך בתוצאות ההליך הכירורגי. כך למשל אחרי ניתוחי מתיחת בטן ייתכן צורך בחגורת בטן, וגם לאחר חלק מניתוחי החזה נהוג להשתמש בחבישת לחץ. את האביזרים הרלוונטיים כדאי כמובן לקנות עוד לפני הניתוח, וכמו כן רצוי להצטייד במשככי כאבים 

אולי יעניין אותך גם