ניתוחים באזור הפנים והצוואר הפכו פופולאריים יותר ויותר בשנים האחרונות. ככל שהטכנולוגיה, הידע והרפואה מתקדמים, כך בטוח ומומלץ יותר לבצע את הניתוח שתמיד רצית אבל לא העזת לעשות. ובעוד רובינו מדברות על התאמת הניתוח למצב הפנים או הצוואר, אנו שוכחות שצריך להתאים את זמן הניתוח למשהו נוסף – לעצמנו.

נתחיל בעקרון החשוב ביותר בנושא – אין גיל לניתוחי פנים או צוואר. נכון שבדרך כלל נשים אשר יפנו לניתוח למתיחת פנים וצואר למשל, תהינה מעל גיל 45 אך אין הדבר מחייב כלל וזה מחזיר אותנו לעיקרון בו פתחנו – אין גיל לניתוחי פנים וצוואר, מפני שכל אחת יכולה להחליט, בזמן שלה ועל פי רצונה האישי, לתקן כל מה שמפריע לה ואפשרי לתקן, בעזרת ניתוחי פנים וצוואר.

ניתוחי פנים וצוואר

מה הם הזמנים המומלצים לניתוחי פנים וצוואר?

לאחר שהחלטתן שהשינוי בוער בכן והגיע הזמן ללכת עם הלב, ולבצע את השינוי שתמיד רציתן, הגיע הזמן להבין בדיוק מה הוא ההליך הניתוחי אליו אתן נכנסות, מה הוא כולל, מה הן התוצאות הצפויות ובנוסף, מה הוא זמן ההחלמה המלא מהניתוח.

זמן ההחלמה משתנה כמובן בין סוגי ניתוחי הפנים והצוואר השונים, אך חשוב מאוד לבדוק מה הוא זמן ההחלמה המשוער עבור הניתוח אותו אתן מתכננות לעבור. זה חשוב כי עם המידע הזה, תוכלי לקבל את ההחלטה הטובה ביותר לגבי מועד הניתוח. ניתוחים לעיצוב הפנים והצוואר הן ניתוחים שסיבתן אסתטית, ולכן בשונה מניתוחים שמטרתם רפואית, הם לא תלויים בלחץ של זמן – הגורם הזה נותן לכל אחת שרוצה לעבור ניתוח מן הסוג הזה, לבחור את המועד והזמן שהכי יתאים לה במסגרת החיים האישיים שלה.

למה חשוב לבחור את הזמן שמתאים לך לניתוח?

הזמן המומלץ ביותר לניתוח פנים או לניתוח צוואר, הוא הזמן שהכי יתאים לך באופן אישי. כך למשל, נשים אשר נמצאות בחופשות מהעבודה בוחרות בזמן הזה, בכדי לגשת לניתוחים האלו. כאשר את בוחרת לבצע את הניתוח שתמיד רצית בזמן בו את פנויה וללא לחץ כמו בחופש, את מרוויחה מספר דברים, לדוגמא:

זמן החלמה ארוך – חלק מניתוחי הפנים והצוואר כוללים זמן החלמה ארוך יותר מאחרים, לכן חשוב שלא יהיה לחץ לחזור לפעילות או לעבודה, בטרם ההחלמה הושגה במלואה. לדוגמא לאחר ניתוח מתיחת פנים, זמן ההחלמה נע באזור השבועיים בהם חשוב לשמור על מנוחה מדיבור ונהיגה.

תופעות לוואי – בזמן ההחלמה מן הניתוחים השונים, עלולות להופיע תופעות לוואי שונות, בהתאם לניתוח אותו עברת, שיכולות להשפיע ולהקשות על ההתנהלות הרגילה בתקופה זו. כך למשל בזמן ההחלמה שלאחר ניתוח עפעפיים עלולות להופיע דמעות בעיניים, יובש, נפיחות, טשטוש בראייה ועוד. לכן זמן החלמה שמתוכנן היטב מבעוד מועד, הוא זמן החלמה קל ונח יותר.

תוצאות מיטביות – התוצאות מניתוחי צוואר ופנים משתנות כמובן בין ניתוח לניתוח, ובין מטופלת למטופלת. אך דבר נכון לגבי כל הניתוחים, הוא שעל מנת שהתוצאות יהיו מיטביות חשוב מאוד לשמור על האזור המנותח בתקופת ההחלמה. זה חשוב גם להחלמה מהירה ובטוחה יותר וגם עבור תוצאות שיראו טוב יותר.

המקום, הזמן, המקצועיות. ד”ר טלי פרידמן

לאחר שהבנו את חשיבות המועד בו כדאי לבחור לביצוע ההליך הניתוחי, והחלטנו שאנחנו הולכות על זה בלב שלם – הגיע הזמן רק לבחור את המקום המושלם. ברוכות הבאות למרכז הבינלאומי לעיצוב הגוף והפנים בהובלתה וניהולה של ד”ר טלי פרידמן. ד”ר פרידמן הינה כירורגית פלסטית בכירה, אשר ניהל בעברה את המרפאה לעיצוב הגוף במרכז הרפואי אסף הרופא.