סימני מתיחה הנה תופעה שכיחה מאוד אשר מפריעה לנשים רבות בשלבים שונים בחייהן. הגורם המרכזי להיווצרות של סימני מתיחה הוא גדילה מהירה של השדיים, כמו למשל בהיריון. אך ישנם גם גורמים נוספים שיכולים להשפיע כגון ניתוח הגדלת חזה, או צמיחה מהירה של השדיים כחלק מהתפתחות רגילה של החזה.

הגוף שלנו משתנה כל הזמן. בין אם מדובר בגיל צעיר בו אנו מתפתחים וצומחים מהר, ובין אם מדובר בהשפעה של תרופות או שינויים הורמונליים ובשינויים במשקל הגוף. דוגמאות לכך הן ירידה מהירה במשקל, הריון, הורדת משקל קיצונית ועוד.

סימני מתיחה בגוף ובמיוחד בעור השדיים הם גורם לדאגה עבור נשים רבות. נשים אשר רוצות לחזור למראה הטבעי והצעיר שלהן, זה המתוח, הצעיר ומלא הביטחון.

מי עלולה לפתח סימני מתיחה בחזה?

סימני מתיחה בחזה הם כאמור תופעה שכיחה מאוד, במיוחד בקרב נשים אבל לא רק. מדובר בקרעים בדרמיס, בעור, הנוצרים עקב מתיחה מהירה שלו. בתחילה יהיה להם צבע ורוד או סגול ועם הזמן יתבהרו או יראו עם פיגמנטציה  קבועה.

באופן עקרוני, כל אחת ואחד יכולים לפתח סימני מתיחה בחזה בשלב כזה או אחר במהלך חייהם, אך בשל הגדילה המהירה של החזה הנשי בהריון תופעה זו מאוד שכיחה אצל נשים.

בנוסף, גם צמיחה מהירה של השדיים, ירידה מהירה במשקל או שדיים גדולים בשל נוכחות שתלים בתוכם הינן סיבות שכיחות להופעת סמני מתיחה בשדיים.

סימני מתיחה בחזה – איך מזהים?

ישנם שלבים שונים במראה ובהבשלה של סימני מתיחה בחזה. בנוסף, נשים שונות וגברים שונים יכולים לסבול מסימני מתיחה בגדלים שונים ובעוצמות משתנות. תחילה, סימני המתיחה המוקדמים יופיעו לרוב בגוונים בהירים של ורוד והם עשויים להיות מגרדים. לאחר מכן ובהדרגה, הסימנים יכולים לגדול, להתרחב ואף לשנות צבע. לאחר מכן הם עלולים לאבד מצבעם ולהפוך לקמטים, או למראה עור לא אסתטי או פרגמנטרי.

מה הן הדרכים לטיפול בסימני מתיחה בחזה?

ראשית, חשוב לדעת שקיימות מספר דרכים להתמודד עם סימני מתיחה בחזה. עבור חלק מהנשים, הזמן עושה את שלו וכאשר הגוף מתבגר סימני המתיחה הופכים פחות מורגשים. אך עבור חלק אחר, סימני המתיחה עדיין מהווים גורם מפריע והן מעדיפות להעלים אותן במידת שאפשר.

הנה כמה מהדרכים להתמודדות עם סימני מתיחה בחזה

במידה וסמני המתיחה נמצאים בחלקים התחתונים של החזה הצנוח, ניתן להסירם כחלק מניתוח לעיצוב השד.

טיפול בסימני מתיחה בחזה במרכז הבינלאומי לעיצוב הגוף והפנים

המרכז שמתמחה בפתרונות כירורגיים ואסתטיים מקיפים, בהובלתה של ד"ר טלי פרידמן, הוא המקום שאתן רוצות להגיע אליו בכדי לשפר את המראה שלכן, ולצבור את הביטחון שתמיד חלמתן שיהיה לכן.

ד"ר פרידמן הינה כירורגית פלסטית בכירה, אשר ניהלה את המרפאה לעיצוב הגוף במרכז הרפואי אסף הרופא, וכיום מנהלת את המרכז הבינלאומי לעיצוב הגוף והפנים, אותו גם הקימה.