רוב בני האדם לא מקדישים תשומת לב רבה מדי לגבות, אבל כשהן מתחילות לצנוח אזור העיניים זוכה למראה עייף וכבוי, ולמעשה הפנים באופן כללי נראות מבוגרות יותר ונטולות חיוניות. צניחת הגבות הינה בלתי נמנעת בגיל מסוים, וכדאי לדעת כי כיום קיים מבחר רחב של אפשרויות להחזירן למקומן הטבעי, כך שהעיניים ייראו פתוחות יותר והמטופל או המטופלת ייהנו מחזות צעירה וקורנת יותר.

הבסיס לבחירת הטיפול המיטבי – אבחון מקצועי הרמת גבות ללא ניתוח אצל ד"ר טלי פרידמן

דרך פשוטה לקבל אינדיקציה האם הגבות אכן נפולות היא לבחון את מיקום החלק החיצוני של הגבה (זה שקרוב לרקה): אם הוא נמצא בנקודה נמוכה יותר בהשוואה לחלק הפנימי (הקרוב לאף), כדאי לשקול ביצוע הרמת גבות על בסיס הטיפולים השונים שמציעה הרפואה האסתטית. בכל מקרה חשוב לזכור שלכל אדם מבנה פנים ייחודי, ועל כן מיקום אופטימלי אחר של הגבות, ולכן אין תחליף לאבחון מקצועי של מנתחת פלסטית מנוסה. אבחון שכזה מבוסס על התבוננות באזור כולו, שכן צניחת גבות עשויה להיות תוצאה של היחלשות שרירים שונים כמו גם תוצר של התרוקנות רקמות השומן שמתחת לגבה, ולגורם ישנה כמובן השפעה ניכרת על בחירת ההליך המיטבי. בחלק מהמקרים מומלץ שילוב של הרמת גבות עם הרמת עפעפיים עליונים.

כל הדרכים לבצע הרמת גבות

כפי שניתן לבחור בין ניתוח מתיחת פנים לבין מתיחת פנים ללא הליך כירורגי פולשני, כך ישנה גם בחירה בין ניתוח הרמת גבות לבין הרמתן ללא ניתוח. המטרה זהה בכל המקרים: תיקון הצניחה של הזנבות של הגבות, פתיחת ארובת העין ושיפור מראה האזור באופן כללי כשבין השאר תורמת הרמת הגבות גם לטשטוש הקמטים מסביב לעיניים.

הרמת גבות עם חומצה היאלורנית

אפשרות אחת של הרמת גבות ללא ניתוח היא באמצעות הזרקת חומצה היאלורונית לזנב הגבה ועל ידי זה להרים את הגבה.

הרמת גבות עם חוטים

ישנה אפשרות להרמה על ידי חוטים ייעודיים. חוטים אלה מוחדרים אל האזור, בנקודות המדויקות שנבחרות מראש, ומושכים כלפי מעלה את הרקמות שעליהן מונחות הגבות. בדומה להליך מתיחת פנים בעזרת חוטים, אין הצטלקות נראית לעין, ניתן לבצע את ההליך בהרדמה מקומית וההחלמה מהירה יחסית. יתרון נוסף של הרמת גבות עם חוטים הוא שהחדרת החוטים מעודדת את הגוף להגביר את קצב הייצור של קולגן ואלסטין, שני חלבונים שתורמים לשיפור מרקם עור הפנים.

הרמת גבות עם בוטוקס

דרך נוספת היא הזרקת בוטוקס. חומר זה מחליש את השרירים שגורמים להורדת הגבות (שרירי הגלבלה ושרירי האורביקולריס) ובכך מפחיתים את ממדי התופעה. החיסרון הוא שהטיפול מחזיק מעמד עד חצי שנה בלבד. אם ישנה התרוקנות של רקמות השומן שמתחת לגבות, ניתן לטשטש זאת באמצעות הזרקה של חומצה היאלרונית. גם חומר זה נספג בגוף ומשפיע למשך מספר חודשים בלבד.
עוד כדאי לדעת שגם במסגרת ניתוח להרמת גבות ישנן מספר אפשרויות. כך למשל אם מבוצעת במקביל גם הרמת עפעפיים עליונים, ישמשו החתכים של הליך זה גם לצורך הפרדת הרקמות שמתחת לגבות. אם ישנה צניחת גבות משמעותית, נדרשים חתכים בקו הרקות והשיער ודרכם יורמו הקצוות החיצוניים של הגבות.

הרמת גבות אנדוסקופית

עוד אופציה של הרמת גבות היא בגישה האנדוסקופית (שיטה שמידת הפולשנות בה יחסית נמוכה, אם כי טמונה בה גם מגבלה והיא היעדר האפשרות לבצע הסרת רקמות עור עודפות).

איך לבחור נכון את השיטה הטובה ביותר עבורך?

על מנת לבחור את שיטת הטיפול המיטבית עבור כל אדם, מתוך מגוון האפשרויות – הרמת גבות בעזרת חוטים, טיפול בבוטוקס, חומצה היאלרונית, ניתוח (רגיל או אנדוסקופי) – כך שתושג מקסימום תועלת, והגבה תמוקם במיקום אידיאלי בהתאם למבנה הפנים של המטופל/ת, נדרשות יכולות גבוהות. בהתאם חשוב להגיע למנתחת פלסטית מיומנת ובעלת ניסיון עשיר, בפרט בביצוע הרמת גבות.

4 תגובות

  1. היי יקירה, נשמח לעזור תשאירי לנו פרטים בטופס הלידים ונדאג לחזור אלייך בהקדם

  2. בוודאי תשאירי לנו מספר בטופס הלידים ונחזור אלייך בהקדם

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *